برگزاری دومین رویداد جذب ایده در حوزه نانو و بایوفناوری در واحد شهیدبهشتی

دومین گردهمایی اعضای شورای مرکز نوآوری و شتابدهی نانو و بایوفناوری جهت بررسی ایده‌های کاربردی در این حوزه برگزار شد.
۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰ کد : ۴۰۴۳۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی شهیدبهشتی، در ابتدای این جلسه دکتر تابانی مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی نانو و بایوفناوری ضمن ارایه گزارشی در مورد برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این مرکز بیان کرد: در مرکز نوآوری نانو-بایوفناوری جهاددانشگاهی شهید بهشتی همواره در تلاشیم تا نیاز صنایع مختلف را شناسایی کرده و با ایجاد بسترهای لازم، از نبوغ و ایده‌های نو استفاده کنیم. بدین منظور تاکنون اقدامات خوبی نظیر برگزاری کارگاه‌های تخصصی، ارتباط با صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب طرح پیوند و دوشنبه‌های استارتاپی، ارسال طرح برای صندوق همگرا و برگزاری دو دوره رویداد جذب ایده در این مرکز انجام شده است.
برگزاری دومین رویداد جذب ایده در حوزه نانو و بایوفناوری در واحد شهیدبهشتی

وی افزود: در مرحله دوم فراخوان جذب ایده‌ها در حوزه نانو-بایوفناوری، تعداد 16 پروپوزال از صاحبان ایده دریافت شد که پس از انجام مصاحبه‌های اولیه، 4 ایده شامل پروتامین، تثبیت ریزدانه‌ها در چاه‌های نفتی با استفاده از نانوذرات، طراحی و ساخت آجرنما و کف‌پوش‌های بتن باکتریایی، و طراحی و ساخت نمونه TRL5 دستگاه پالس پلاسمایی به منظور احیای چاه‌های آب به مرحله داوری نهایی راه یافتند.

در ادامه این جلسه، صاحبان ایده به صورت برخط به ارایه جزییات ایده خود و پاسخ به سوالات داوران پرداختند. در نهایت و پس از انجام بررسی‌های تخصصی و جمع‌بندی داوران، دو طرح برگزیده با عناوین احیای چاه آب با روش پالس پلاسمایی به نمایندگی محمد صالح گودرزی و ساخت آجرنما و کفپوش‌های بتن باکتریایی به نمایندگی سید محمد حسین مهدوی هر دو از دانشگاه شهیدبهشتی به عنوان ایده‌های برتر انتخاب شدند. 

گفتنی است، در مراحل بعدی، تیم‌های برگزیده ضمن استقرار در فضای پژوهشی مرکز و استفاده از خدمات آزمایشگاهی و منتوریگ، تا رسیدن به مرحله تولید محصول و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط مرکز نوآوری جهاددانشگاهی شهید بهشتی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.