متخصص بیماری‌های عفونی مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

علائم سویه اُمیکرون مشابه علائم سرماخوردگی است

متخصص بیماری‌های عفونی مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: درجه حرارت بالا، سرفه مداوم جدید و از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی را به عنوان سه علامت هشدار دهنده اصلی عفونت کروناویروس است.
۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۷ کد : ۴۰۴۳۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حمیدقربانی با بیان این مطلب افزود: با توجه به گزارش‌های متعدد در مورد ابتلا به اُمیکرون به نظر می‌رسد علائم این سویه بیش از دیگر سویه‌ها شبیه سرماخوردگی باشد بنابر این هر گونه سرماخوردگی خفیف که بسرعت در خانواده منتشر شده و بیش از پنج روز طول بکشد ،باید مورد بررسی قرار گیرد.
علائم سویه اُمیکرون مشابه علائم سرماخوردگی است

وی با اشاره به اینکه آبریزش بینی، سردرد، گلودرد و عطسه از شایع‌ترین عوارض گزارش شده در مبتلایان به اُمیکرون است، ادامه داد: داده‌های مربوط به این سویه در بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی، مکانی که جهش برای اولین بار شناسایی شد، نشان می‌دهد که کمردرد یکی از علائم هشداردهنده اولیه عفونت با اُمیکرون است. کمردرد ممکن است سپس به دردهای عضلانی در سراسر بدن تبدیل شود و بسیاری از افراد درد بدن را به‌ عنوان یک علامت رایج گزارش کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی  تصریح کرد: آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد از علائم اصلی عفونت به اُمیکرون ذکر شده و علائم دیگر نیز می‌تواند شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و تهوع باشد.

وی بر رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه زدن ماسک، شست و شوی دست ها، تزریق سه دوز واکسن به منظور پیشگیری از شیوع اُمیکرون در کشور تاکید کرد.