گیاهان دارویی موثر در درمان گلودرد و التهاب لوزه کودکان

گلودرد اکثرا به علت تورم و التهاب حلق می باشد. التهاب حلق با یک سرماخوردگی و یا ترشح پشت بینی همراه می باشد و در لوزه های ملتهب، ورم های قرمز رنگی در انتهای گلو، ظاهر می شوند.در چنین مواردی گیاهان دارویی شنبلیلیه و گل ختمی در فرم حلق شویه و دم نوش توصیه م
۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۹ کد : ۴۰۳۳۷ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، گلودرد اکثرا به علت تورم و التهاب حلق می باشد. التهاب حلق با یک سرماخوردگی و یا ترشح پشت بینی همراه می باشد و در لوزه های ملتهب، ورم های قرمز رنگی در انتهای گلو، ظاهر می شوند. التهاب گلو اکثرا در کودکان و افراد جوان، شایع می باشد و اغلب توسط یک عفونت باکتریایی ایجاد می شود.
گیاهان دارویی موثر در درمان گلودرد و التهاب لوزه کودکان

دکتر نسیم زرین پنجه عضو هیات علمی این پژوهشکده با اشاره به این که این بیماری با احساس خارش در گلو ،احساس کسالت و تب در عفونتهای باکتریایی همراه است بیان کرد: ممکن است در التهاب لوزه در کودکان زیر 12 سال، شکم درد و یا استفراغ هم وجود داشته باشد.

این عضو هیات علمی اظهار کرد: در چنین مواردی گیاهان دارویی شنبلیلیه و گل ختمی در فرم حلق شویه و دم نوش توصیه می شود.

وی بیان کرد: بره موم ماده ای است که توسط زنبورها تولید می شود که میزان آلودگی کندو هایشان را کاهش دهد. این ماده درمان بسیار موثری برای التهاب لوزه و التهاب حلق می باشد. برای تسکین درد یک قرص مکیدنی پراپلیس را به کودک بدهید تا بمکد.

زرین پنجه تصریح کرد: می توانید به طور متناوب آب تازه لیمو شیرین و لیمو ترش را به آب داغ اضافه کنید و آن را با یک قاشق چایخوری پر، عسل طبیعی مخلوط کنید و به کودک بیمار دهید.

وی عوامل گرفتگی صدا در این بیماری را محیط خشک، محیطی که در آن دود سیگار  و یا آلودگی وجود داشته باشد، عنوان کرد و گفت: استنشاق عصاره بخار گیاهان شنبلیله و گل ختمی، تورم و التهاب حنچره را کاهش می دهد و درد را ساکت می کند. عصاره های مناسب برای تسکین گلودرد و التهاب لوزه شامل زوفا، رزماری، لیمو می باشد