رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد:

ثبت اختراع «قرص جوشان عناب» توسط پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد: «قرص جوشان آرام بخش و ضد افسردگی عناب» توسط پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان در سامانه مالکیت فکری ثبت اسناد و املاک کشور با شماره ۱۰۴۶۶۱ ثبت شد.
۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۴ کد : ۴۰۲۴۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی با اشاره به این که خام فروشی محصولات کشاورزی یکی از چالش ها و معضلات استان است و می تواند یکی از علل ناکامی صادرات تلقی گردد، گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تولید فراورده های غذایی دارویی از محصولات استراتژیک استان می تواند از خام فروشی محصولات استراتژیک و ارزشمند استان مانند زرشک، زعفران و عناب جلوگیری نماید و یکی از بهترین راهکارهای توسعه اشتغال پایدار ، ایجاد ارزش‌افزوده محصولات و توسعه اقتصادی در استان ، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی به حساب آید.
ثبت اختراع «قرص جوشان عناب» توسط پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: میوه عناب با توجه به خواص تغذیه ای و دارویی بالا، پتانسیل بسیار خوبی جهت فراوری دارد و می توان از این محصول فراورده های متعدد غذایی و دارویی تولید نمود.

صادقی بیان کرد: جهاددانشگاهی استان از سال 1396 در جهت کاهش خام فروشی و صادرات خام محصولات استراتژیک استان و ایجاد فراورده های متنوع‌تر و باکیفیت‌تر از این محصولات اقدام به تولید دانش فنی فراورده های متعدد و متنوعی بر پایه محصولات استراتژیک استان کرده که از جمله آن می توان به بیسکویت عناب،کیک عناب، چیپس عناب، شکلات عناب، سرکه عناب، سرکه زرشک و گل محمدی، کوکی عناب، مربای پری بیوتیک عناب، سس زرشک، سس عناب و آبنبات زرشک دارای خاصیت تصفیه خون اشاره کرد.

وی گفت: جدیدترین محصول ثبت اختراع شده در این نهاد، فرآورده «قرص جوشان آرام بخش و ضد افسردگی عناب» است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: قرص های جوشان معمولا یک فرم ایده ال در بین بیماران، کودکان و سالمندانی هستند که به دلایل مختلف فیزیولوژیکی توانایی بلع قرص را ندارند. این فراورده توسط پژوهشگران گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک خراسان جنوبی در سامانه مالکیت فکری ثبت اسناد و املاک کشور با شماره 104661 ثبت شد.

صادقی با اشاره به اینکه فرمولاسیون قرص جوشان آرام بخش عناب قابلیت تولید صنعتی را داشته و فاقد ساکارز و گلوتن می باشد و به همین دلیل استفاده از آن برای افراد مبتلا به سلیاک و دیابت بلامانع است، یادآور شد: این محصول فاقد نگهدارنده های شیمیایی و سنتزی بود و یک محصول فراسودمند به شمار می آید.