در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی انجام شد؛

نمایش محصولات حوزه زخم و ترمیم بافت سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران

حصولات حوزه زخم و ترمیم بافت سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ به نمایش گذاشته شده است.
۰۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۶ کد : ۳۹۹۱۴ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت یارا، سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی در سال ۱۴۰۰ با ارایه برنامه ‏ای جامع در حوزه زخم و ترمیم بافت موفق به انعقاد توافق نامه تقسیم کار ملی زیست فناوری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محورهای تولید، بومی سازی و توسعه زخم پوش های نوین و پیشرفته، فناوری زیستی و توسعه، شتابدهی و اعتبارسنجی پیش بالینی و بالینی فناوری های نوین در ترمیم زخم های حاد و مزمن شد.
نمایش محصولات حوزه زخم و ترمیم بافت سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران

محصولات این سازمان در حوزه ترمیم زخم از جمله سه زخم پوش آلژینات، فوم و هیدروفایبر به عنوان انواع رایج پوشش های مورد استفاده در پانسمان زخم های مزمن نظیر زخم پای دیابتی و زخم های عروقی و بستر در نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

همچنین پانسمان یارا ممبرین که موجب تسریع بهبود زخم شده و به صورت فعال در طول زمان استفاده قادر به ترشح و تولید انواع فاکتورهای ترمیمی زخم خواهد بود، به عنوان محصولی دیگر از این پژوهشکده معرفی شد که برای انواع زخم‌های مزمن مانند زخم دیابتی، زخم بستر، سوختگی‌های شدید و انواع جراحات در بدن انسان کاربرد دارد.
از دیگر دستاوردهای این سازمان می توان به تولید و تجاری سازی ماگوت لوسیمد اشاره کرد با هدف تدوین دانش فنی تولید لاروهای درمانی بهداشتی تولید شده و در حال حاضر به عنوان یکی از روش های لایه برداری بیولوژیک بافت های مرده در زخم های مزمن در مرکز خدمات تخصصی زخم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به همت پژوهشگران، به کارگیری فناوری های مبتنی بر فتودینامیک در ترمیم زخم در این مرکز راه اندازی شده است.