رییس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی بستر تولید فناوری در کشور و دانشگاه‌ها است/ضرورت قوام این مسیر

دکتر طهرانچی در بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی با تاکید بر این که جهاددانشگاهی بستر تولید فناوری در کشور و در بستر دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه این مساله را به مسئولان کشور نشان می دهد که این مسیر باید قوام داشته باشد.
۰۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۸ کد : ۳۹۹۰۶ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی امروز، نهم دی ماه در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ ضمن قدردانی از تلاش‌های جهادگران این نهاد بیان کرد: واقعیت این است که زمانی که مدل های پارک فناوری و مراکز رشد به ایران وارد شد، در کشور مدل پارک های فناوری و مفهوم تولید فناوری را بر بستر دانشگاه ها در جهاددانشگاهی تجربه کردیم.
جهاددانشگاهی بستر تولید فناوری در کشور و دانشگاه‌ها است/ضرورت قوام این مسیر

وی افزود: البته زمانی که به مفهوم پارک و مراکز رشد در دانشگاه های غربی برخورد کردیم، غفلت کرده و تصور کردیم که این مساله دیگری است؛ درصورتی که ما چنین مفهومی را به صورت نهادینه تر و برآمده از تفکرات دانشگاه اسلامی (پس از انقلاب) در دانشگاه ها راه اندازی کرده بودیم.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: امروز نشان می دهد که آن حرکتی که به عنوان جهاددانشگاهی آغاز شد، روز به روز در حال توسعه است. مقام معظم رهبری هنوز که هنوز است سیاست های کلی را تحت عنوان جهاد علمی و این عرصه را جهاد می دانند و این عنوان، عنوانی برآمده از انقلاب است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی بستر تولید فناوری در کشور و در بستر دانشگاه‌ها است. برپایی این نمایشگاه این مساله را به مسئولان کشور نشان می دهد که این مسیر باید قوام داشته باشد.

دکتر طهرانچی در مورد مساله سکوی نشر دانش نیز واقعیت این است که ما به سیستم نمایه سازی در کشور توجه کرده ایم اما بنیان نمایه سازی، داشتن یک سکوی جامع نشر دانش است و جریان ملی دانش که مقوم جریان جهانی باشد شکل نمی گیرد مگر این که ما سکوی نشر دانش که پس از آن بحث نمایه سازی به میان می آید را شکل دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با تجربیات خوبی که جهاددانشگاهی دارد و موارد خوبی که در نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانش اجتماعی و مؤثر و دانشگاهی که مسیر آن تحقق منویات مقام معظم رهبری در رسیدن به جایگاه معتبرترین دانشگاه های جهانی است، امیدواریم که سطح همکاری های دو طرف به سرعت افزایش پییدا کند.

دکنر طهرانچی تصریح کرد: چنانچه کشوری دارای سکوی ملی نشر دانش نبوده و نتواند جهانی شود، نمی تواند از مرجعیت علمی نیز سخن بگوید. امروز تفاهم نامه میان جهاددانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین سامانه های علمی جهان، مقدمه ای در مسیر رسیدن به جریان علمی موفق کشور است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با این اتفاق مبارک بتوانیم تا روز نهم دی ماه سال آینده اقدامات اساسی در این زمینه انجام داده و به نتایج ملموس همکاری ها دست پیدا کنیم.