با حضور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری؛

برند منابع آموزشی زبان انگلیسی «EIGHT» رونمایی شد

اولین مجموعه جامع ایرانی آموزش زبان انگلیسـی با نام تجاری EIGHT به‌عنوان طرحی ملی، بزرگ و بیـن‌رشـته‌ای جهاددانشگاهی با حضور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی رونمایی شد.
۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۲ کد : ۳۹۷۸۰ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از اولین مجموعه جامع ایرانی آموزش زبان انگلیسـی با نام تجاری EIGHT به‌عنوان طرحی ملی، بزرگ و بیـن‌رشـته‌ای در نمایشگاه «توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰» رونمایی شد.
برند منابع آموزشی زبان انگلیسی «EIGHT» رونمایی شد


دکتر محمدصادق بیجندی، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی طی سخنانی در این مراسم در رابطه با رونمایی از کتاب «eight»، اظهار کرد: این رونمایی کار مشترکی مبتنی بر حوزه پژوهش، فرهنگی و کارآفرینی جهاددانشگاهی است.
وی افزود: کتابی که رونمایی می شود حاوی بحث های مختالفی همچون ولایتمداری است. مقام معظم رهبری در سال 92 دغدغه ای را مطرح کردند که محتوای کتب زبان انگلیسی محتوایی دارای هجمه فرهنگی است. به همین دلیل جهاددانشگاهی وظیفه داشت در این حوزه ورود پیدا کرده و گام بردارد.
گفتنی است با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری در 19/9/1392 در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ضرورت توجه و تحول در منابع آموزشی زبان انگلیسی، طرح «اولین مجموعه جامع ایرانی آموزش زبان انگلیسـی» با نام تجاری EIGHT به‌عنوان طرحی ملی، بزرگ و بیـن‌رشـته‌ای بـا مشـارکت گروهـی بـزرگ با مشارکت 60 نفر از متخصصان در 15 تخصص گوناگون از ابتدای سـال 1392 در جهاددانشگاهی رسما آغاز شـد و اکنون به‌عنوان یک محصول فاخر آموزشی مبتنی بر استانداردهای روز دنیا، در سطح کشور مورد استفاده زبان‌آموزان قرار گرفته است.
دلیل اصلی اجرای طرح ملی تدوین کتب آموزش زبان انگلیسی، ابعاد گوناگون فرهنگی و اجتماعی این موضوع بوده که با همت دانشمندان و متخصصان جهاددانشگاهی، منجر به تولید یک محصول پیشرفته با ابعاد علمی و حتی اقتصادی شده است.
در کتاب EIGHT تلاش شده است تا ضمن آموزش حرفه‌ای زبان و استفاده از کارآمدترین شیوه‌های آموزشی، نگاهی سالم و بدون آسیب به مقوله فرهنگ داشته باشد.
این مجموعه آموزشی تمام استانداردهای اتحادیه اروپــا CEFR را داراست و برمبنای بانک اطلاعاتی (CORPUS) جامعی بنا نهاده شده که سطوح ابتدایی تــا پیشــرفته آمــوزش زبــان انگلیسی را پوشش داده اســت.
این مجموعه 8 بسته آموزشی است که محتوای 6 بسته آن شامل 12 جلد کتاب است که به همراه سایر ضمایم (کتاب دانش‌آموز، کتاب کار دانش‌آموز، کتاب راهنمای معلم، فایل‌های صوتی، آزمون‌ها و قلم گویا) آماده شده است.
نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی از 5 تا 9 دی ماه به صورت تخصصی برای مدیران و متخصصان در تهران، مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو برپاست و مهم‌ترین دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری سازی تحقیقات به نمایش گذاشته شده است.