عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

آماده پذیرش طرح ها و پیشنهادات جهاددانشگاهی در مجلس هستیم

۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰ کد : ۳۹۷۰۳ تاپ خبر پژوهشی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مجلس آماده حمایت تقنینی از جهاد دانشگاهی است»، گفت: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی نیمه دولتی است، اگر امکاناتی از دولت بخواهد و این موضوع نیاز به قانون داشته باشد، ما می‌توانیم کمکی جدی به این نهاد کنیم.
آماده پذیرش طرح ها و پیشنهادات جهاددانشگاهی در مجلس هستیم

بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال‌زایی اظهار کرد: در شرایطی که تمام دستگاه‌های متولی و مدعی اشتغال با وجود دارا بودن برنامه‌، در مرحله تئوری متوقف می‌مانند، خوشبختانه مجموعه جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های اشتغال، کارآفرینی و پژوهش دارد، گام‌های خوبی در مهارت آموزی که حلقه مفقوده‌ی اشتغال است و همچنین ترویج مشاغل خانگی برداشته است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس افزود: در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی متوجه شدیم که اقدامات بسیاری در حوزه برندسازی و بازاریابی که نقش موثری در ایجاد انگیزه و رونق تولید و اشتغال دارد از سوی مجموعه جهاددانشگاهی انجام شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان این که مجلس آماده حمایت تقنینی از جهاددانشگاهی است، خاطرنشان کرد: مجلس در زمینه قانون گذاری می‌تواند کمک کننده جهاددانشگاهی باشد؛ ما آماده پذیرش هر نوع طرح و پیشنهاد از سوی مجموعه جهاددانشگاهی هستیم. با توجه به این که جهاددانشگاهی نهادی نیمه دولتی است، اگر امکاناتی از دولت بخواهد و این موضوع نیاز به قانون داشته باشد، ما می‌توانیم کمکی جدی به این نهاد کنیم.

رحیمی همچنین درباره حمایت بودجه‌ای مجلس از مجموعه‌ جهاددانشگاهی گفت: قبل‌تر حمایت‌هایی در قالب وام های خود اشتغالی و تبصره ۱۸ برای جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است. همچنان امسال اتفاق جدیدی در بودجه افتاده و صندوقی بنام صندوق توسعه عدالت استانی در نظر گرفته شده که می‌تواند کمک کننده جهاددانشگاهی باشد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی مجلس شورای اسلامی کمیسیون صنایع و معادن