وزیر نفت در بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛

صنعت نفت امروز به دانش شرکت‌ های دانش‌بنیان نیاز دارد

وزیر نفت صبح امروز از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی بازدید کرد.
۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۱ کد : ۳۹۵۳۱ تاپ خبر پژوهشی
جواد اوجی تاکید کرد: باتوجه به سوابقی که در صنعت نفت دارم و آشنایی من با توانمندی های مجموعه جهاددانشگاهی در ۳۰سال گذشته به توانایی این پژوهشگران و صنعتگران واقف بودم اما امروز دستاوردهایی به ویژه در حوزه صنعت نفت کشور دیدم که بسیار امیدوارکننده بود و ما اینگونه می توانیم آینده خوبی را رقم بزنیم و با ظرفیت مجموعه جهاددانشگاهی و نیازی که صنعت نفت امروز به دانش به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان دارد انشالله یک تحول اساسی در این صنعت نفت رخ خواهد داد و ما نیز حمایت خواهیم کرد.
صنعت نفت امروز به دانش شرکت‌ های دانش‌بنیان نیاز دارد

وی افزود: امروز دو قرارداد و دو تفاهمنامه داشتیم که مجموعه نیازهای صنعت نفت و گاز کشور را رفع می‌کند و از همه مهم‌تر بحث واحد نمکزدایی فراوان از پساب‌های صنعتی به ویژه در میدان آزادگان که میدان مشترک ماست، امید داریم هرچه زودتر رخ دهد، زیرا با انجام این فناوری و احتساب این مجموعه روزانه بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت را فرآوری می کنیم و با طرح آزمایشی که انجام دادیم می‌توانیم به بهره برداری های بسیار موثری برسیم.

اوجی همچنین با اشاره به بحث ناممکن نوسازی و بازسازی دکل‌های شرکت ملی حفاری گفت: معتقدم افراد در مشاغل و شرایط بسیار سختی در حال فعالیت هستند که احتیاج به یک نوسازی و بازسازی داردکه امیدواریم  با همکاری جهاد دانشگاهی و تفاهمنامه امضا شده، اتفاق های خوبی را رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه توانستیم در بخش تامین منابع ارزی هم موفق عمل کنیم و نمره خوبی را بگیریم و امیدواریم با عقد قراردادهای جدید و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها انشالله این روند رو به بهبود و پیشرفت رود.

افزایش قیمت بنزین در دولت جدید اتفاق نخواهد

وزیر نفت در خصوص قیمت بنزین عنوان کرد: افزایش قیمت بنزین در دولت جدید اتفاق نخواهد .دولت  درطرح یارانه بنزین برای افراد بی خودرو می خواهد  توضیح بنزین را عادلانه کند تا همه هم وطنان ما از این نعمت بهره مند شوند. این کار قطعاً صورت می‌گیرد .

وی افزود:  همه جوانب را سنجیده ایم و برنامه این است که در جزایر کیش و قشم به صورت پایلوت این طرح را اجرایی کنیم. همچنین نرخ ۱۵۰۰ تومان دولتی و ۳ هزار تومانی آزاد نیز هیچ تغییری  نخواهد کرد  و فقط می‌خواهیم از یارانه بنزین همه هموطنان ما حتی آنها که صاحب خودرو نیستند بهره‌مند شوند .