همکاری مشترک پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

دکتر علیشیری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه با هدف انجام همکاری های مشترک از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بازدید کردند.
۰۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۲ کد : ۳۹۴۰۴ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر علیشیری ضمن ابراز خرسندی از حضور در این پژوهشکده و با اشاره به سند ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه گیاهان دارویی و صنعتی نمودن تحقیقات، عنوان کرد ظرفیت های بالقوه ای در دانشگاه و صنعت وجود دارد که می توانیم با تعامل بین دانشگاه و صنعت به این هدف برسیم.
همکاری مشترک پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

دکتر علیشیری در این بازدید از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به عنوان مجموعه ای نظام مند، دانشمند، صنعتی و فناور که زنجیره ارزش کاملی را ایجاد کرده است یاد کرد و ابراز امیدواری کرد تا در کنار این پژوهشکده بتوان بخشی از این زنجیره علمی و فناورانه را کامل کرده و همکاری های مشترک مفیدی در آینده انجام دهیم.

وی اظهار کرد: دانشگاه بقیه الله به دلیل نیاز و استقبال بی نظیر مردم و جامعه به حوزه داروهای گیاهی، علاقمند به فعالیت در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی بوده و در طی دو سال اخیر درخصوص درمان بیماری کرونا بوسیله داروهای گیاهی طرح های متعددی را مصوب کرده است.

در ادامه دکتر رضا غفارزادگان رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون چالش ها در کشور، تنها راه رهایی از این مشکلات همدلی و همکاری بین همه اعضای کشور ، دانشگاه ، صنعت،  پژوهشگاه ها و پژوهشکده ها می باشد.

وی با تاکید بر این که هدف اصلی پژوهشکده گیاهان دارویی بعنوان بزرگترین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی کشور،تجارت نیست بلکه رسیدن به فناوری و تحقق سلامت مردم می باشد، مشکل کشور را عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه ، موازی کاری و حلقه گمشده بین این دو را فناوری و تکنولوژی دانست و اظهار کرد برای تحقق این امر باید بتوان علم را به فناوری، فناوری را به صنعت و صنعت را به دانشگاه ارتباط داد.

غفارزادگان در پایان با بیان این که در حوزه گیاهان دارویی یکی از مراکزی که درحوزه بالینی و پزشکی پیشرو و کارآزمایی های بالینی موفقیت آمیزی در آن انجام شده است، دانشگاه بقیه الله می باشد ، بیان کرد: این پزوهشکده می تواند حلقه گمشده بین صنعت و دانشگاه را تکمیل کرده و تفاهم نامه همکاری مشترک بین این پژوهشکده و دانشگاه بقیه الله منعقد شود تا بتوانیم از توانایی ها و بستر هر دو مرکز برای تولید داروهای مشترک باکیفیت استفاده کنیم.