روایت تحقق پیشرفت دانش‌بنیان در «نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ »

۰۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۵ کد : ۳۹۴۰۳ تاپ خبر پژوهشی
نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ باهدف روایت دستاوردها و توانمندی‌های نوآورانه جهاددانشگاهی با باور توان ملی و تکیه‌بر مدیریت جهادی به‌منظور معرفی و آشنایی بیشتر مدیران اجرایی و صنایع بزرگ با توانمندی‌ها و دستاوردهای این نهاد و توسعه همکاری‌های مشترک با سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی مرتبط برگزار می‌شود.
روایت تحقق پیشرفت دانش‌بنیان در «نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ »

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه به نوعی اعلام آمادگی به مدیران حوزه‌های مختلف اجرایی در دولت است که جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی فرابخشی و یک بازوی دانش‌بنیان و فناور می‌تواند با دریافت مأموریت‌ در حل معضلات و مسائل کشور نقش‌آفرینی مناسبی ایفا کند. 

در این زمینه دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و مدیر نمایشگاه «توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰» در خصوص هدف برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: از یک سو با توجه به این‌که جهاددانشگاهی وارد چهارمین دهه فعالیت خود شده و به بلوغی از فعالیت‌ها و کارهای در حال انجام در زمینه‌های مختلف رسیده است و از سویی دیگر با توجه به تغییراتی که در دولت، مجلس و قوه قضاییه ایجاد شده است؛ یکی از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه آن است که مدیران جدید این سه قوه با دستاوردها و توانمندی‌های این نمایشگاه آشنا شده و به نوعی در سالی که تمام تلاش‌ها و همت‌ها بر این است که بتوانیم با فعالیت‌های مضاعف مسائل و مشکلات کشور را به شکلی حل یا کم اثرتر کرده و راه‌حل‌های دانش‌بنیانی را برای آن‌ها معرفی کنیم و جهاددانشگاهی بتواند توانمندی و دستاوردهایش را برای حل چالش‌های جامعه مشخص کند.

مدیر نمایشگاه «توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰» افزود: برگزاری این نمایشگاه یک اعلام آمادگی از سوی جهادانشگاهی به مدیران حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اجرایی و دولت است که این نهاد به‌عنوان یک بازوی دانش‌بنیان و فناور می‌تواند در حل معضلات و مسائل کشور نقش آفرینی کند و با توجه به نقش فرابخشی آن (که نهادی علمی و فرهنگی است) اگر در تمامی زمینه‌های موجود در کشور ماموریتی به آن سپرده شود می‌تواند نقش آفرینی مناسبی ایفا کند.

دکتر پورعابدی افزود: معرفی دستاوردها، توانمندی‌ها و اعلام آمادگی برای بر عهده گرفتن مأموریت‌های ملی‌ و کلان‌تر در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه مهم‌ترین هدف جهاددانشگاهی برای برگزاری این نمایشگاه است.

دکتر حمیدرضا طیبی نیز در سخنانی درخصوص ضرورت برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: ضروری بود که هر چند سال یکبار نمایشگاهی از مجموعه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف برگزار شود. در همین راستا سال گذشته تصمیم گرفته شد تا نمایشگاه برگزار شود که به علت وجود کرونا این امر محقق نشد.

وی افزود: چند ماه بعد از شروع کار دولت جدید برای آشنایی بیشتر با دستاوردهای این نهاد ابتدا قرار بود که این نمایشگاه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شود که به دلیل محدودیت فضا و نبود امکان برای حضور فیزیکی دستاوردها مکان نمایشگاه به بوستان گفتگو تغییر پیدا کرد.

رییس جهاددانشگاهی بیان کرد: با توجه به این‌که در ابتدای کار دولت آیت‌الله رئیسی قرار داریم، دولتی که تقریباً جوان است و به نظر می‌رسد شناخت بسیار محدودی از جهاددانشگاهی و دستاوردهای آن داشته باشد و ضرورت آشنایی دولت و تمام ارکان آن (وزرا، استانداران، مجموعه ریاست جمهوری و ...)، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، سفرای خارجی، ائمه جمعه و ... با توانمندی‌های جهاددانشگاهی تصمیم گرفته شد این نمایشگاه برگزار شود.

وی با اشاره به رونمایی از محصولات و دستاوردهای واحدهای استانی در این نمایشگاه ادامه داد: در تمام واحدهای سازمانی باید ستاد نمایشگاه تشکیل شود تا بتوانیم حضور قدرتمندی در نمایشگاه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰»از ۵ تا ۹ دی ماه در را بوستان گفتگو برگزار می‌شود.