رونمایی از محصول فناورانه جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت توسط معاون علمی جمهوری

از محصول فناورانه جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت(دستگاه اندازه ­گیری ضریب تلفات عایقی) توسط معاون علمی جمهوری در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت رونمایی شد.
۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۱ کد : ۳۹۲۷۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت، با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علم و فناوری رییس جمهور از دستگاه اندازه گیری ضریب تلفات عایقی، حاصل پژوهش مشترک مرکز مهندسی فشار قوی جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت و گروه پژوهشی سنجش، پردازش و کنترل پژوهشکده برق به عنوان یکی از پانزده محصول فناورانه در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت رونمایی شد.
رونمایی از محصول فناورانه جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت توسط معاون علمی جمهوری

دستگاه اندازه گیری تلفات عایقی و ظرفیت خازنی دارای کاربرد وسیع در صنعت برق بوده و برای کنترل کیفیت انواع تجهیزات فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قادر است وضعیت عایقی محصول یا دستگاه را به کاربر اعلام کند. 

این دستگاه در صنایع برای پایش و اندازه‌گیری محصول نهایی ترانسفورماتور و تجهیزات فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نیروگاه‌ها و مراکزی که برای بهره‌برداری و کنترل کیفی محصولات خود و همچنین پایدار شبکه برق خود نیاز به انرژی الکتریکی دارند، می‌توانند از خدمات این دستگاه بهره‌مند شوند.
شایان ذکر است که دستگاه اندازه گیری تلفات عایقی و ظرفیت خازنی محصول یک از طرح‌های فناورانه شبکه برنامه مصوب گروه پژوهشی سنجش، پردازش و کنترل پژوهشکده برق است که با همکاری تخصصی و مشارکت مالی جهاد دانشگاهی علم و صنعت اجرا شده است.  حمایت اصلی از اجرای این طرح را معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی بر عهده داشته است.
نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از تاریخ 23/9/1400 الی 26/9/1400 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.