معرفی فرآورده‌های گیاهی موثر در چاقی

در کنفرانس علمی «فرآورده های گیاهی موثر در چاقی» که به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برگزار شد آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۹ کد : ۳۹۲۶۸ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، کنفرانس علمی «فرآورده های گیاهی موثر در چاقی» به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی ۲۳ آذرماه برگزار شد.
معرفی فرآورده‌های گیاهی موثر در چاقی

در این وبینار که با سخنرانی دکتر سعید کیانبخت عضو هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد، در ابتدا ضمن گرامیداشت هفته پژوهش به داروهای موثر بر کاهش وزن مورد تایید اداره غذا و داروی امریکا از جمله ارلیستات، سیبوترامین، فنترمین و دی اتیل پروپین اشاره کرد.

وی در ادامه به معرفی گیاهان دارویی گارسینیا، کامبوجیا، هودیا، چای (سبز، سیاه، اولان)، بهارنارنج، فلفل قرمز و سیاه، لوبیا و شنبلیله که در کاهش وزن موثر می باشند، پرداخت و هر یک را به طور مجزا مورد بررسی قرار داد.

این عضو هیات علمی در این وبینار به داروهای گیاهی ضدچاقی و اضافه وزن شامل قرص کارویل، اسلیم کوئیک، قطره خوراکی لیموترش، قطره خوراکی زیره، محصول سرکه سیب و چای سبز اشاره کرد.

گفتنی است، در این وبینار که دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

مخاطبان این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند و این دوره به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش های مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزار شد و در انتهای برنامه فایل پاورپوینت ارایه شده و فیلم ضبط شده برنامه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.