در سفر رییس جهاددانشگاهی و هیئت همراه به سوریه تاکید شد؛

بازسازی صنایع کشور سوریه با بهره‌گیری از توان فناوران جهاددانشگاهی/ استقبال از توانمندی‌های پزشکی و آموزشی این نهاد

رییس جهاددانشگاهی و هیئت همراه در سفر به کشور سوریه ضمن بازدید از دانشگاه دمشق با وزرای آموزش عالی و پژوهش؛ صنعت و همچنین معاون وزیر نفت این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند که در این دیدارها طرف سوری با استقبال از توانمندی‌های جهاددانشگاهی بر استفاده از ظرفیت‌
۲۴ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۲ کد : ۳۹۱۳۸ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی با همراهی تعدادی از مدیران ارشد این نهاد در حوزه‌های مختلف در سفر به کشور سوریه با وزرای آموزش عالی و پژوهش؛ صنعت و همچنین معاون وزیر نفت این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.
بازسازی صنایع کشور سوریه با بهره‌گیری از توان فناوران جهاددانشگاهی/ استقبال از توانمندی‌های پزشکی و آموزشی این نهاد

توسعه خدمات پزشکی و آموزشی جهاددانشگاهی در سوریه
دکتر طیبی در اولین روز این سفر که به دنبال بازدید ماه گذشته دکتر بسام بشیر ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش سوریه و دکتر یسار عابدین رییس دانشگاه دولتی دمشق از دستاوردهای جهاددانشگاهی  انجام گرفت، با دعوت آن‌ها برای توسعه همکاری‌های دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست مشترک مقرر شد تا همکاری‌ها در زمینه پزشکی، آموزشی و... توسعه یابد. در همین رابطه طی روزهای آینده و ادامه این سفرکاری تفاهم‌نامه‌ای تخصصی و پیوست عملیاتی آن در خصوص همکاری‌های پزشکی به امضا خواهد رسید.

بازسازی صنایع و  آموزش صنعتگران سوریه توسط این نهاد
نشست مشترک با دکتر زیاد صباغ وزیر صنعت سوریه و معاون وی از دیگر برنامه‌های سفر دکتر طیبی بود که در آن پس از تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی ، نیازهای طرف سوری بررسی و مقرر شد در جلسات کاربردی در همین سفر با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای کاربردی، عملیاتی شود.
ازجمله نیازهای طرف سوری که در این نشست مطرح شد می‌توان به بازسازی صنایع، فیلترهای صنعتی، صنایع شیمیایی،  آموزش تکنسین‌ها و نیروهای متخصص صنعت و تسهیل تبادلات مالی اشاره کرد.
در همین رابطه عصر روز گذشته نیز رییس جهاددانشگاهی و هیئت همراه با معاون و کارشناسان صنعتی سوریه جلسه‌ای را برگزار کرد که در آن جلسه مقرر شد یک هیئت تخصصی از جهاددانشگاهی برای بررسی و اصلاح مشکلات فیلترهای الکترواستاتیک کارخانه‌های سیمان سوریه به این کشور سفر کند.
تایید صلاحیت جهاددانشگاهی برای ارایه آموزش دوره‌های تخصصی برای صنعتگران و تکنسین‌های کشور سوریه از دیگر نتایج این جلسه بود.
نیاز صنعت نفت سوریه به فناوری‌های جهاددانشگاهی
گفتنی است در این سفر دکتر طیبی و هیئت همراه در جلسه دیگری با معاون وزیر نفت و رییس شرکت ملی نفت سوریه نیز دیدار و گفت‌وگو کردند که پس از تشریح دستاوردهای گسترده این نهاد در حوزه نفت و صنایع وابسته درخواست‌هایی در رابطه با کویل توربین، سیستم نمک‌زدایی، یو پی اس های صنعتی، مواد شیمیایی نفت، آموزش متخصصان وزارت نفت و دیگر فناوری ها از سوی طرف سوری مطرح شد.
شایان‌ذکر است، در روزهای آینده نیز رییس جهاددانشگاهی و هیئت همراه دیدارهایی با وزرا و مقامات علمی و صنعتی کشور سوریه خواهند داشت که اخبار و توافقات انجام‌گرفته منتشر خواهد شد.