به مناسبت هفته پژوهش انجام می‌شود؛

اجرای طرح حمایت از آموزش میکروبیولوژی توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در راستای حمایت از آموزش های حوزه میکروبیولوژی و خدمات دهی به اساتید و محققان کشور خدمت ویژه ایی را به مناسبت هفته پژوهش در قالب «طرح حمایت از آموزش میکروبیولوژی » ارایه می کند.
۰۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۸ کد : ۳۸۲۹۳ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، دکتر مهدی مشتاقی نیکو مدیر بانک میکروارگانیسم های این مرکز در خصوص این طرح گفت: هدف از ارایه این خدمات و نمونه های زیستی حمایت از محققان حوزه میکروبیولوژی برای توسعه علمی کشور است که این بانک تلاش می کند با شناسایی انواع میکروارگانیسم ها و افزایش نمونه ها در کلکسیون ها، به آن دست یابد.
اجرای طرح حمایت از آموزش میکروبیولوژی توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

وی افزود: در راستای هدف ذکر شده این بانک ده سویه از باکتری ها و مخمرهای پر مصرف و عمومی را جهت استفاده در آزمایشگاه های آموزشی میکروبیولوژی طبق شرایط زیر و به صورت رایگان و سایر سویه های میکربی را با ۵۰ درصد تخفیف در هفته پژوهش ارایه می کند.

دکتر مشتاقی گروه های زیست شناسی میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی میکربی، داروئی وکشاورزی، آزمایشگاه میکروبیولوژی صنایع غذایی و دامی در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی وزارت علوم و بهداشت را به عنوان گروه های هدف اعلام کرد و افزود: متقاضیان بر اساس شرایط ذیل تا تاریخ 3 آذرماه 1400 می توانند نسبت به دریافت سویه های رایگان اقدام کنند.

گفتنی است، 1_نامه درخواست سوش های مذکور از طرف دانشکده های واجد گروه های فوق الذکر با ذکر کامل نام مدیرگروه و خطاب به مدیر بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخائر ژنتیکی و زیستی ایران با قید جمله جهت شرکت در طرح حمایت از آموزش میکروبیولوژی  و به منظور استفاده در آزمایشگاه... تنظیم می شود. حتما توجه شود نام سویه ها همراه با شماره IBRC آنها در نامه قید شود.

2-سویه ها صرفا جهت اهداف آموزشی در اختیار واحدها قرار خواهد گرفت و تبادل آنها با سایر واحدهای دانشگاهی که مصداق شخص ثالث در نظر گرفته می شوند جایز نیست.

3-نحوه تأمین سویه ها به صورت سوآب های داکرون خواهد بود و از طریق پست طی هفته پژوهش و پس از آن برای همکاران ارسال خواهد شد. تأمین هزینه های پستی بر عهده واحدها می باشد.

4-هر واحد میتواند تا سقف ۵ سویه از ده سویه معرفی شده را درخواست کند.

استفاده از ۵۰ درصد تخفیف ویژه هفته پژوهش

مدیر بانک میکروارگانیسم ها همچنین بیان کرد:  این بانک به مناسبت هفته پژوهش برای محققانی که  از سویه های مرکز استفاده نمایند، ۵۰ درصد تخفیف قائل می شود. این تخفیف فقط شامل درخواست هایی است که در هفته پژوهش برای بانک ارسال می شود. لذا پژوهشگران و اساتید می توانند با مراجعه به سایت www.ibrc.ir، در قسمت محصولات> نمونه های زیستی> میکروارگانیسم ها، نسبت به انتخاب سویه مورد نظر از کاتالوگ های تفکیک شده میکروارگانیسم ها نسبت به سفارش اقدام کنند.

طرح اهدا نمونه میکربی

دکتر مشتاقی در ادامه در خصوص طرح اهدای نمونه های میکربی گفت: بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران جهت حمایت از پژوهشگران و گردآوری سویه های ارزشمند میکربی و کمک به حفظ ذخایر ارزشمند با نگهداری طولانی مدت، از طرح دیگری در این زمینه به عنوان طرح اهدای نمونه های میکربی به زودی رونمایی خواهد کرد و امید است با حمایت جامعه علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی کشور بتوانیم کلکسیون ارزنده ای از میکروارگانیسم ها را به عنوان پشتوانه ضروری برای فعالیتهای علمی و تحقیقاتی حال و آینده  فراهم آوریم.

 اساتید و محققان از طریق آدرس پست الکترونیکی: microbank.services@gmail.com  و شماره 09909662646 از طریق واتساپ نسبت به درخواست ده سویه طرح حمایت از آموزش میکروبیولوژی جهت استفاده محققان و اساتید به اسامی ذیل اقدام کنند.