یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی برگزار می‌شود

یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان، به‌صورت مجازی در تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ دی‌ماه سال جاری از سوی پژوهشکده سرطان پستان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.
۰۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۴ کد : ۳۸۲۸۶ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دکتر صفا نجار نجفی دبیر علمی این کنگره با اشاره به جایگاه ویژه‌ی این کنگره در کشور با برگزاری موفق یازده دوره طی سال‌های گذشته، گفت: خصوصیت بارز این کنگره نسبت به سایر کنگره‌های تخصصی دیگر حوزه سرطان، در برگزاری به‌صورت تک تخصصی با محوریت سرطان پستان است که از ابعاد مختلف به آن پرداخته خواهد شد.
یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی برگزار می‌شود

دکتر نجفی فوق تخصص سرطان‌شناسی و عضو هیئت‌علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در ادامه به دو محور جدید در کنگره امسال اشاره کرد و افزود: پزشکی شخصی نگر، همچنین  جایگاه سلول درمانی و ویروس درمانی در سرطان پستان دو محور موردتوجه و جدید است که با توجه به فعالیت‌های اخیر پژوهشکده در این زمینه، به محورهای کنگره امسال اضافه‌شده است.
وی در خصوص سایر محورهای کنگره امسال افزود: اپیدمیولوژی و عوامل خطر سرطان پستان، نقش ژنتیک در درمان سرطان پستان، روش‌های نوین تصویربرداری و کاربرد آن‌ها، تازه‌های درمان‌های سیستمیک، جراحی سرطان پستان و تکنیک‌های بازسازی، رادیوتراپی و تکنیک‌های نوین، کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان پستان، کنترل لنف ادم در سرطان پستان، اخلاق در درمان بیماران و پژوهش‌های پزشکی، انفورماتیک پزشکی و نحوه استفاده از داده‌ها، جنبه‌های روانشناسی سرطان پستان از دیگر محورهای این کنگره است که همچون سایر دوره‌های برگزارشده، تازه‌های به‌دست‌آمده در آن محورها مطرح می‌شود.
دکتر نجفی با اشاره به اینکه کنگره امسال با توجه به شرایط پاندمی کرونا به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد افزود: نظر به اهمیت بحث کرونا در ایران و دنیا، در این کنگره و در پایان تمام بحث‌ها بخصوص تمام پنل هامون از پنلیست ها خواسته‌شده تا نظراتشان را در مورد مساله کرونا و تاثیر آن بر درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان مطرح نمایند.
لازم به ذکر است؛ متخصصان، محققان و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند مقالات خود را تا دهم آذرماه و از طریق آدرس ایمیل mci.congress@acecr.ac.ir برای شرکت در این کنگره ارسال نمایند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به پایگاه کنگره به آدرس: Congress.mci.ac.ir مراجعه و یا با شماره تماس 02188778017 دبیرخانه کنگره تماس حاصل فرمایید.