دوره‌های آموزشی صابون و کرم‌سازی گیاهی در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار می‌شود

رییس جهاددانشگاهی اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزشی «صابون و کرم سازی گیاهی» در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی این واحد خبر داد.
۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۷ کد : ۳۸۱۰۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشکاهی اردبیل، مهران اوچی اردبیلی با بیان این که این دوره‌ها با هدف مهارت‌آموزی برای کارجویان به ویژه بانوان خانه‌دار برگزار می‌شود، افزود: این دوره‌ها با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و در تلاش هستیم تا به صورت تضمینی اجرا شود.
دوره‌های آموزشی صابون و کرم‌سازی گیاهی در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار می‌شود

وی با بیان این که این دوره‌ها از خلاقیت، جذابیت و درآمدزایی مناسبی برخوردار است، افزود: بر اساس تجارب قبلی، دومین دوره آموزشی «صابون سازی گیاهی» در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار خواهد شد و در آن ضمن توجه به مزاج‌شناسی، روغن‌گیری و آموزش ساخت چند نوع ماسک گیاهی، به صورت کاربردی و عملی صابون‌سازی گیاهی از مواد پایه ارگانیک و ساخت انواع صابون‌های نعنا، بابونه، رزماری، قهوه، لیمو، گل انار، ضد لک و شفاف کننده، ضد جوش، درمانی پوستی، زغال و آبرسان آموزش داده خواهد شد.

اوچی اردبیلی با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزشی «کرم سازی گیاهی» ادامه داد: در این دوره مبانی ساخت کرم از قبیل نحوه فرمول نویسی برای ساخت انواع کرم‌های اختصاصی و ساخت کرم پایه به دو روش کرم طلا و کرم ویکتوریا تبیین و مراحل تولید کرم جوانه گندم، کرم ضد آفتاب گیاهی، کرم مرطوب کننده، کرم ضد لک، ضد جوش و کرم دورچشم به صورت عملی ارائه می‌شود.

وی از ارایه نحوه ساخت پماد اگزما و نیش حشرات در این دوره خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی از جالب‌ترین شاخه‌های طب سنتی و گیاهان دارویی است که بوسیله آن علاقه‌مندان می‌توانند طرز تهیه و ساخت صابون و کرم‌های گیاهی را در چند روز فرا گرفته و به عنوان یک کسب و کار با درآمد مناسب در نظر بگیرند.

رییس جهاددانشگاهی اردبیل بیان کرد: دومین دوره «صابون سازی گیاهی» روزهای ۶ و ۷ آذرماه و اولین دوره آموزشی «کرم سازی گیاهی» روزهای ۸ و ۹ و ۱۰ آذرماه به صورت حضوری در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل برگزار و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی حضور صادر می‌شود و لازم است قبل از حضور در کارگاه، نسبت به ثبت نام اقدام شود.

گفتنی است، علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام مشخصات خود را با تلفن همراه به شماره ۰۹۱۴۹۵۱۱۴۶۱ پیامک و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس impard.acecr.ac.ir مراجعه نمایند.