برگزاری کنفرانس علمی یکروزه "فرآورده‌های گیاهی مؤثر بر اختلالات خلقی" توسط پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

کنفرانس علمی «فرآورده‌های گیاهی مؤثر بر اختلالات خلقی» ۲۳ آبان ماه توسط پژوهشکده گیاهان دارویی برگزار شد.
۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۳ کد : ۳۸۰۳۲ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در این وبینار که با سخنرانی دکتر علی رزمی، عضو هیات علمی این پژوهشکده، برگزار شد، به فرآورده‌های گیاهی موثر بر اختلالات خلقی پرداخته شد.
برگزاری کنفرانس علمی یکروزه "فرآورده‌های گیاهی مؤثر بر اختلالات خلقی" توسط پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

وی با اشاره به این که خلق، احساس درونی نافذ و پایداری است که درک و نگرش فرد نسبت به وجود دیگران و در کل نسبت به محیط را عمیقاً تحت تاثیر قرار می‌دهد بیان کرد: اختلالات خلقی شامل افسردگی، کج‌خلقی، اختلال عاطفی فصلی، اختلال روان‌تنی، اضطراب اجتماعی و نقص توجه می‌باشد که با احساس ناراحتی، کلافگی و سردرگمی همراه است.

این عضو هیات علمی در ادامه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی مؤثر بر افسردگی و اختلالات خلقی را برشمرد که می‌توان به زعفران، جینسینگ، گل راعی و بادرنجبویه اشاره کرد.

وی در این وبینار گیاهان دارویی مؤثر در درمان دیابت را برشمرد که از آن جمله می‌توان به گیاه کبر، هندوانه ابوجهل، کندر، گردو، مریم‌گلی، گزنه، خیار تلخ و ... اشاره کرد.

لازم به ذکر است در این وبینار که دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، آخرین یافته‌های علمی مربوط به این حوزه موردبررسی قرار گرفت.

مخاطبین این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند و این دوره به‌صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش‌های مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزار گردیده و در انتهای برنامه فایل پاورپوینت ارائه شده و فیلم ضبط شده برنامه نیز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

در پایان، شرکت‌کنندگان دوره به مدت 48 ساعت فرصت داده شد تا در آزمون آنلاین پایان دوره شرکت نمایند و با پاسخ صحیح به 70 درصد سؤالات بتوانند امتیاز بازآموزی دوره را کسب نمایند.