سلول های شفابخش/ذخیره خون بندناف؛ روشی نوین برای درمان بیماری های صعب العلاج

رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: خون بندناف به عنوان منبع سلول‌ های بنیادی در درمان بیماری‌ هایی نظیر سرطان خون موثر است و دیابت، فلج مغزی اطفال، اوتیسم و آسیب ‌های چشمی و نخاعی با این سلول‌ها قابلیت درمان دارند و روشی نوین برای درمان بیماری های صعب الع
۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۳ کد : ۳۷۹۰۷ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در این رابطه، اظهارکرد: کرونا ویروس، کاهش موالید و افزایش هزینه ها تاثیر مهمی بر میزان عقد قرارداد ذخیره سازی خون بندناف در سال جاری داشته است.
سلول های شفابخش/ذخیره خون بندناف؛ روشی نوین برای درمان بیماری های صعب العلاج

وی با بیان این که علیرغم موارد اشاره شده در برخی از ایام سال میزان عقد قرارداد رشد داشته است، افزود: ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف استان مرکزی از سال ۸۹ تاکنون در حال انجام است. از ابتدای سال جاری حدود 150 نمونه خون بند ناف در استان جمع‌آوری شده که جهت ذخیره به بانک سلول ‌های بنیادی خون بند ناف ارسال شد.

غفاری زاده ادامه داد: خون بندناف به عنوان منبع سلول‌ های بنیادی در درمان بیماری‌ هایی نظیر سرطان خون موثر است و دیابت، فلج مغزی اطفال، اوتیسم و آسیب ‌های چشمی و نخاعی با این سلول‌ها قابلیت درمان دارند و روشی نوین برای درمان بیماری های صعب العلاج به شمار می رود.

وی اضافه کرد: خانواده‌هایی که قصد ذخیره‌سازی دارند می‌ توانند از هفته ۳4 بارداری با مراجعه حضوری به دفتر بند خون ناف در جهاددانشگاهی استان یا از طریق سایت شرکت فناوری بن‌یاخته ‌های رویان اقدام کنند و پس از آن در روز زایمان، کارشناسان خونگیر در سطح استان نمونه‌ گیری را انجام و بلافاصله پس از خون‌گیری نمونه به بانک رویان تهران انتقال داده می‌ شود.

رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان، تصریح کرد: هزینه اولیه قرارداد برای نگهداری خون بندناف حدود پنج میلیون و 300 هزار تومان و پرداخت شارژ سالیانه 220 هزار تومان است که امکان پرداخت هزینه اولیه به صورت اقساط وجود دارد.

گفتنی است؛ متقاضیان می توانند جهت بهره مندی از خدمات مشاوره بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی استان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 08632232204 تماس حاصل نمایند.