در بازدید رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه علوم تحقیقات از این مرکز تاکید شد؛

توسعه همکاری‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی با دانشگاه آزاد

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات به همراه معاون پژوهشی و اعضای هیات علمی این دانشکده از بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی بازدید کرد.
۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۳ کد : ۳۷۵۹۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، در این بازدید که در تاریخ ۱۱ آبان ماه انجام گرفت، دکتر سید مجید تولیت رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با تشریح ماموریتها و دستاوردها بیان کرد: با توجه به اینکه مرکز در دهه دوم فعالیت خود قرار دارد، تلاش برای این است که بر اساس زیر ساختها واستاندارهای ایجاد شده، روی موضوعات بهره برداری از ذخایر ژنتیکی تمرکز کند، لذا ایجاد کلکسیونهای کاربردی و انجام طرحهای فناورانه در حوزه گیاهی، سلولی و میکربی از جمله این راهبردها است.
توسعه همکاری‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی با دانشگاه آزاد

در ادامه دکتر رضا آذربایجانی ، معاون علمی و فنی مرکز ، به نحوه شکل گیری، اقدامات صورت گرفته در زمینه ایجاد زیر ساختها، جمع آوری و شناسایی نمونه های زیستی و کلکسیونهای فعال و نگهداری این نمونه با استفاده از 16 روش منطبق با استاندارهای جهانی در چهار حوزه فعالیتی مرکز پرداخت و در خصوص  اقدامات صورت گرفته در زمینه تثبیت جایگاه و ماموریت مرکز در حوزه امنیت غذایی، امنیت سلامت و امنیت اقتصادی و دستاوردهای  حاصل شده در این زمینه توضیحاتی ارایه کرد.

دکتر امیراقبال خواجه رحیمی رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات نیز در این بازدید گفت: مرکز در طی مدت کوتاه فعالیت خود رشد خیلی خوبی داشته است. لذا با توجه به زمینه های موجود، نیاز است همکاری و ارتباط موثر بین دو مجموعه به ویژه در زمینه آبزیان و ذخایر ماهیان بومی شکل بگیرد . در این راستا استفاده از فرصت مطالعاتی مرکز و تعریف پروژه های مشترک را می توان برای همکاری موثر دنبال کرد.

شایان ذکر است در این بازدید نسب به برگزاری  به نشستهای تخصصی بین متخصصان دو مجموعه  جهت بررسی و تعریف پروژه های مشترک در زمینه آبزیان تاکید شد.