کسب رتبه برتر کشوری بانک سلول‌های بنیادین خون بند ناف آذربایجان غربی

نمایندگی بانک سلول‌های بنیادین خون بند ناف آذربایجان غربی طی ماه گذشته به بهترین عملکرد نمایندگی از آغاز فعالیت ده ساله خود دست یافت.
۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۴ کد : ۳۷۳۰۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، فرهاد هوشمندفر مسوول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادین خون بند ناف آذربایجان غربی در نشست شورای توسعه فعالیت های مرکز اظهار کرد: در رتبه بندی های صورت گرفته در مقایسه با استان های هم جمعیت نیز رتبه اول کشوری را به دست آورده ایم.
کسب رتبه برتر کشوری بانک سلول‌های بنیادین خون بند ناف آذربایجان غربی

وی با اشاره به این که تا کنون نزدیک به ۴۰۰۰ نمونه خون بند ناف در سطح استان را جمع آوری شده است اظهار کرد:طی ماه گذشته به بیش از 90 خانواده استان خدمات نمایندگی بانک سلول‌های بنیادین خون بند ناف ارائه شده است.

مسوول نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی ادامه داد: این میزان نسبت به میانگین ماه های پیش در امسال از افزایش صد در صدی برخوردار بود.

وی گفت: راه اندازی کانال ارتباط با مشتریان،  توسعه همکاری ها با پزشکان استان از جمله اقدامات توسعه ای و ارتباط گیری با مردم استان و جامعه هدف می باشد.

هوشمندفر  با اشاره به این که بیش از ۵ میلیارد ریال در فاز اول برای فضای کالبدی و تجهیزات و سرمایه انسانی هزینه و برنامه ریزی شده است اظهار کرد: ۱۰۰ نفر از متخصصان زنان و زایمان و  مامایی و تکنسین اتاق عمل در سطح استان با این شعبه همکاری می کنند.

 وی اظهار کرد: استفاده بهینه از این سلول‌های بنیادین خون بند ناف در حین تولد نوزاد که در واقع به عنوان یک زباله بیولوژیکی قلمداد می شد یک ثروت انسانی محسوب می شود که باید با توسعه فعالیت و آگاهی بخشی به مردم بتوانیم از این منبع ارزشمند در راستای سلامتی مردم نهایت بهره را ببریم.

مسوول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادین خون بند ناف آذربایجان غربی ادامه داد: بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی با دانش  فناورانه آن را تبدیل به ثروت نهفته و به نوعی پس‌انداز سلامتی و "بیمه بیولوژیکی" خود کودک و اقوام  درجه یک آن در برابر انواع بیماری ها از جمله بیماری های خونی و تضمین سلامت مردم کرده است که شهروندان استان می‌توانند از این فرصت فناورانه برای تضمین سلامتی بهره ببرند.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از تمامی پزشکان متخصص و متخصصان زنان و زایمان و دست اندرکاران حوزه سلامت و دخیل در این امر که برای تحقق این خدمت تخصصی و تضمین سلامت آگاهی‌های تخصصی به عموم مردم ارایه می‌دهند بیان کرد: از تمامی پزشکان و دست‌اندرکاران حوزه اتاق عمل در این حوزه در شهرستان ها دعوت به همکاری نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر همانند زوجین متقاضی می‌توانند به شماره تماس ۳۳۴۸۵۰۸۱-۰۴۴ و آدرس: ارومیه، خیابان حسنی، جنب پمپ بنزین، ساختمان حکیم ۲، طبقه ۶ مراجعه نمایند.