صدور پروانه بهره‌برداری خاک‌شناسی توسط آزمایشگاه خاک، آب و تغذیه گیاه جهاددانشگاهی زنجان

پروانه بهره‌برداری خاک‌شناسی برای آزمایشگاه خاک، آب، تغذیه گیاه جهاددانشگاهی زنجان صادر شد.
۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۲ کد : ۳۷۰۲۳ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی زنجان، بر اساس اعلام سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی استان زنجان و به استناد ماده (۲) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع‌طبیعی، به جهاددانشگاهی زنجان اجازه داده می‌شود نسبت به بهره‌برداری از آزمایشگاه خاک‌شناسی تشخیصی، با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه اقدام کند.
صدور پروانه بهره‌برداری خاک‌شناسی توسط آزمایشگاه خاک، آب و تغذیه گیاه جهاددانشگاهی زنجان

این آزمایشگاه می‌تواند خدماتی از قبیل نمونه‌برداری،آنالیز و تفسیر نتایج خاک، آب، کودشیمیایی و بافت گیاه را انجام دهد. انجام مطالعات خاک‌شناسی، ارزیابی زیست محیطی و مدیریت پسماند کشاورزی از دیگر خدمات این مرکز است.

این مرکز همچنین خدمات مشاوره‌ای در زمینه حاصل‌خیزی خاک و تغذیه گیاه، شیمی خاک و آبیاری محصولات زراعی، باغی، سبزیجات و صیفی‌جات ارائه می‌دهد.

واحد آزمایشگاه خاک، آب، تغذیه گیاه و GIS جهاددانشگاهی زنجان سابقه ۴ ساله در حوزه انجام آزمون‌های تخصصی خاک، تفسیر نتایج آزمون خاک و توصیه کودی، ارائه خدمات مشاوره‌ای برای گل‌خانه‌داران و زارعان استان را دارد. همچنین این مرکز مجری راه‌اندازی پرورش قارچ‌ خوراکی و دارویی گانودرما بوده و پژوهش‌هایی در حوزه کنترل شوری خاک، بیابان‌زدایی، تثبیت سرب، روی و کادمیوم در خاک و گیاه با استفاده از بیوچار را دارد.

گفتنی است، واحد آزمایشگاه خاک، آب، تغذیه گیاه و GIS جهاددانشگاهی زنجان در محل جنب میدان شورا، مجتمع جهاددانشگاهی زنجان، طبقه همکف مستقر بوده و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۳۳۰۳۵۲۳۰ و ۳۳۰۳۵۲۳۱ ارتباط برقرار کنند.