رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تاکید کرد:

برخورد جدی با سوءاستفاده ‌کنندگان از نام و برند پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی از برخورد جدی با سوءاستفاده کنندگان از نام و برند پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خبر داد.
۰۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۶ کد : ۳۶۳۰۲ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، با جستجوی نام گیاهان دارویی در صفحات مجازی و اینترنت، با سایت‌ها و صفحاتی مواجه می‌شویم که با سوء استفاده از نام و برند پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اقدام به فروش محصولات در زمینه‌های چاقی و لاغری و همچنین انواع گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و مکمل‌های گیاهی می‌کنند. این در حالی است که پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در کشور با دارا بودن چهار گروه پژوهشی، سه مرکز خدمات تخصصی در زمینه اهلی سازی گیاهان دارویی، تولید مواد مؤثره و طب کاربردی تنها دارای یک صفحه رسمی (imp_acer) در فضای مجازی و یک تارنما (www.imp.ac.ir) است.
برخورد جدی با سوءاستفاده ‌کنندگان از نام و برند پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

دکتر غفارزادگان ضمن اشاره به تخلف و سوءاستفاده‌هایی که از نام و برند پژوهشکده می‌شود، تاکید کرد: اعتبار برند پژوهشکده گیاهان دارویی سبب شده است تا سودجویان با سوء استفاده از این برند برای مشتریان خود در حوزه فروش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی اعتمادسازی کنند و به پشتوانه نام پژوهشکده اقدام به فروش محصولات خود نمایند. در حال حاضر تولید قراردادی به‌عنوان یکی از خدمات پژوهشکده گیاهان دارویی به شرکت‌های دارای مجوز از سازمان غذا و دارو ارایه می‌شود و صرف تولید یک محصول در خط تولید پژوهشکده گیاهان دارویی به معنای تایید محصولات تولید شده توسط پژوهشکده گیاهان دارویی نیست.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی افزود: کلیه صفحات مجازی که اقدام به سوء استفاده از برند پژوهشکده می‌نمایند شناسایی شده‌اند و در خصوص برخورد با این متخلفان در صفحات مجازی که از روی ناآگاهی، غفلت یا هر مورد دیگری اقدام به سوءاستفاده از نام این پژوهشکده برخورد جدی از طریق مراجع قضایی و همچنین پلیس فتا صورت خواهد پذیرفت.

دکتر غفارزادگان در پایان بیان کرد: چنانچه خرده‌فروشی در بستر فضای مجازی در دستور کار پژوهشکده قرار گیرد، این مهم حتما از طریق تارنما و صفحه رسمی پژوهشکده گیاهان دارویی به اطلاع عموم خواهد رسید. با این وجود مردم نیز باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند و قبل از استفاده از هر محصول از اصالت آن از طریق وب‌سایت و یا صفحه اینستاگرام پژوهشکده در فضای مجازی و همچنین به‌صورت تماس مستقیم با پژوهشکده اطمینان حاصل کنند تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار نگیرند.