رییس جهاددانشگاهی سمنان تشریح کرد:

اجرای بیش از ۳۰ طرح شاخص پژوهشی و فناورانه در سمنان/راه اندازی چند مرکز نوآوری، آموزشی و خدمات تخصصی

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی(۹۹)/
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۱ کد : ۳۴۵۷۱ تاپ خبر پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی سمنان از اجرای بیش از ۳۰ طرح شاخص پژوهشی و فناورانه در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در همین راستا قرارداد همکاری‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی استان سمنان جهت انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، مدیریت، کامپیوتر و الکترونیک، گردشگری، فناورانه، مصالح ساختمانی و مواد معدنی و... انجام شده است.
اجرای بیش از ۳۰ طرح شاخص پژوهشی و فناورانه در سمنان/راه اندازی چند مرکز نوآوری، آموزشی و خدمات تخصصی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، حسن رهایی به مناسبت 16 مرداد، چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی تاکید کرد: جهاددانشگاهی با تکیه به روحیه خوداتکایی و خودباوری، در جهت شناسایی و عبور از موانع، تجربه خوبی در بخش‌های مختلف تولید به دست آورده است که بهره گیری از آن تجربیات، می‌تواند در جهت توسعه و پیشرفت کشور مفید باشد.

وی افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در عرصه تولید، دستاوردهای زیادی را کسب کرده است که در جهت شناسایی راه‌های اجرایی پشتیبانی و همچنین شناسایی موانع موجود می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری داشته باشد.

رهایی ضمن تشریح فعالیت‌های مهم جهاددانشگاهی سمنان در یکسال گذشته از برگزاری بالغ بر 3 هزار و 707 دوره آموزشی حضوری و غیرحضوری در این استان خبر داد و گفت: در مجموع در یک سال گذشته بیش از 57 هزار و 859 نفر به عنوان فراگیر در دوره‌های آموزشی آزاد و قراردادی جهاددانشگاهی استان سمنان شرکت کردند.

رییس جهاددانشگاهی سمنان همچنین گفت: در این نهاد در یک سال گذشته دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی زبان انگلیسی، کامپیوتر، پزشکی، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کارآفرینی، مهارت‌های کسب و کار، مشاغل خانگی و... برگزار شده است.

رهایی از تاسیس و راه اندازی یک مرکز نوآوری و شکوفایی در جهاددانشگاهی سمنان با همکاری سازمان توسعه فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی در سال جاری خبر داد و گفت: در همین راستا دو استارتاپ در حوزه طراحی اپلیکیشن های موبایل و 31 رویداد و کارگاه آموزشی با عنوان صندلی تجربه، رویداد تازه شو، رویداد دیدار در حوزه‌های کارآفرینی و کسب و کار برای دانشجویان و علاقه مندان این حوزه برگزار شده است.

وی همچنین از اخذ مجوز دو مرکز آموزشی شامل مرکز مهارت پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مرکز آموزش همکار اداره کل استاندارد استان سمنان در سالجاری خبر داد و گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده، طرح ملی سرباز مهارت و آموزش بیش از 1602 سرباز، برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های آنلاین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برای بیش از 2000 دانشجو، برگزاری آزمون استخدامی و ادواری سازمان ها و دستگاه‌های مختلف و قرار گرفتن در سطح بندی نوع B مراکز علمی کاربردی کشور از طرح‌ها و فعالیت های شاخص آموزشی در یک سال گذشته بوده است.

وی از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان به عنوان یکی از طرح‌های شاخص ملی در این استان یاد کرد و گفت: در این طرح که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رهایی اضافه کرد: در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرح های گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

رییس جهاددانشگاهی سمنان در ادامه از اجرای بیش از 30 طرح شاخص پژوهشی و فناورانه در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در همین راستا قرارداد همکاری‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی استان سمنان جهت انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، مدیریت، کامپیوتر و الکترونیک، گردشگری، فناورانه، مصالح ساختمانی و مواد معدنی و... انجام شده است.

رهایی از پیگیری ایجاد مراکز نوآوری کویر و فعالیت گروه‌های پژوهشی برنامه ریزی و گردشگری کویر و مراکز خدمات تخصصی دارای موافقت قطعی در حوزه معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان سمنان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: بستر سازی برای ایجاد مرکز خدمات تخصصی تولیدات گیاهی، مشارکت با سایر واحدهای جهاددانشگاهی جهت معرفی و ساخت محصولات دانش بنیان، تشکیل گروه تخصصی در زمینه به نژاد دامی، تهیه و آماده نمودن پیش نویس طرح تولید نژادهای پربازده، افزایش باروری و چندقلوزایی و اصلاح نژاد از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری فاز عملیات اجرایی تولید گیاهان دارویی و... از جمله مهمترین طرح‌های پژوهشی و فناورانه در یکسال گذشته بوده است.

وی همچنین از ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در سطح استان سمنان به عنوان یک خدمات تخصصی خبر داد و گفت: نمایندگی بانک خون بند ناف نوزادان از سال 1392 در استان سمنان راه اندازی شده است که در سال گذشته بالغ بر 200 نمونه خون بند ناف نوزادان در استان جمع آوری و ذخیره سازی شده است.

رییس جهاددانشگاهی سمنان اضافه کرد: در حوزه آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی نیز در یک سال گذشته بالغ بر 219 مورد آزمایش قرار داد آزمایش سنگدانه شن و ماسه، سولفات و بتن، تست سولفات و... انجام شده است.

رهایی از پیشرفت فیزیکی 94 درصدی فاز اول ساختمان پروژه رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: در یک سال گذشته پیگیری لازم برای تخصیص اعتبارات استانی و ملی جهت تکمیل فاز اول شعبه منطقه‌ای پژوهشگاه رویان و خرید تجهیزات انجام شده است و در همین راستا پیش نویس و تفاهم نامه طرح اصلاح نژاد دام سبک بین جهاددانشگاهی سمنان و پژوهشکده زیست فناوری رویان جهاددانشگاهی اصفهان نیز انجام شده است.

وی همچنین از اخذ مجوز اصولی مرکز مستندسازی وتولیدات چند رسانه‌ای جهاددانشگاهی استان سمنان در حوزه معاونت فرهنگی خبر داد و گفت: انعقاد قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی برای مستدسازی کارآفرینان برتر استان سمنان، برگزاری 4 اردوی ایران مرزپرگهر، برگزاری وبینار تخصصی وحدت حوزه ودانشگاه و برگزاری کرسی تلاوت وتدبر در قرآن کریم از جمله برنامه‌های فرهنگی در یکسال گذشته بوده است.

رییس جهاددانشگاهی سمنان ادامه داد: برگزاری مسابقات دفاع سه‌دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی، انجام طرح‌های نظرسنجی بررسی مسایل روز جامعه، انتخابات 1400، بررسی نظرات مردم در خصوص تعاون و رضایتمندی از خدمات شرکت توزیع نیروی برق و همچنین انتخاب طرح نظرسنجی بررسی اجرای مفاد حقوق شهروندی در شرکت آب و فاضلاب استان سمنان به‌عنوان طرح شاخص شرکت آبفای استان سمنان و راهیابی آن به جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو از جمله سایر طرح‌های شاخص فرهنگی در یکسال گذشته بوده است.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی واحد سمنان چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی