امضای تفاهم نامه همکاری‌های بین مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی و دانشگاه قم

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم با دانشگاه قم تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی امضا کردند.
۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۶ کد : ۳۳۰۹۴ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر فراهانی فرد معاون پژوهشی دانشگاه قم در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه قم به ویژگی‌های مراکز علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: ماموریت محور بودن و زودبازده بودن از شاخص‌های ارزشمند مراکز علمی کاربردی است که می‌تواند به عنوان بازوی علمی و آموزشی در کنار صنعت نقش تاثیرگزاری داشته باشد.
امضای تفاهم نامه همکاری‌های بین مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی و دانشگاه قم

وی یکی از مشکلات فعلی دانشجویان را بی انگیزگی عنوان کرد و گفت: با توجه به سیاست وزارت علوم که بحث اشتغال پذیری را مورد تاکید قرار داده است، همکاری‌های دانشگاه قم و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی می‌تواند انگیزه لازم را در دانشجویان ایجاد کند و یا افزایش دهد.

دکتر فراهانی فرد افزود: متاسفانه مدرک گرایی به شدت افزایش پیدا کرده است و همه به سمت اخذ مدرک دکترا هستند اما نیروی کار متخصص و تکنسین با مهارت لازم کمتر پیدا می‌شود که لازم است باتوجه به ظرفیت‌های علمی دانشگاه قم و همچنین ظرفیت‌های ارتباطی که مرکز علمی کاربردی با حوزه صنعت و تولید دارد به سمت تربیت نیروی متخصص و کارآمد حرکت کنیم.

در ادامه جلسه محمد رستمی رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه قم ضمن تشکر از برگزاری جلسه امضای تفاهم نامه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های مراکز علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: مراکز آموزش علمی کاربردی به صورت مسأله محوری فعالیت می‌کنند و به دنبال حل مشکلات موجود در منطقه محل فعالیت و همچنین تربیت نیروی متخصص و با مهارت بالا هستند.

وی به رشته‌های تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی مرکز اشاره کرد و گفت: مجوز جذب دانشجو از وزارت علوم دریافت شده است و انشالله در مهر ۱۴۰۰، ۳ رشته جدید که با توجه به ظرفیت‌ها و نیاز استان برنامه ریزی شده است به رشته های مرکز اضافه خواهد شد.

رستمی ابراز امیدواری کرد امضاء تفاهم نامه همکاری و شروع فعالیت‌های مشترک مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه قم با دانشگاه قم فصل جدیدی را در همکاری‌های مشترک مراکز دانشگاهی در استان ایجاد نماید و الگوی مناسبی برای دیگر مراکز دانشگاهی باشد.

در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی به امضاء معاون پژوهشی دانشگاه قم و رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم رسید.