بازدید مسوول کمیته تعالی بخشی و ارزیابی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی از واحد همدان

دکتر احمد وثوق به همراه تیم کمیته تعالی بخشی و ارزیابی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی از پروژه مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاددانشگاهی همدان پنجشنبه ۱۰ تیر بازدید کردند.
۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۱ کد : ۳۲۸۶۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، دکتر احمد وثوق به همراه تیم کمیته تعالی بخشی و ارزیابی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی، متشکل از حیدر نظری مدیر هماهنگی کمیته، دکتر بذرافکن متخصص جنین شناسی، دکتر شیوا متخصص زنان و دکتر عزآبادی سوپروایزر پژوهشگاه رویان، از پروژه مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاددانشگاهی همدان پنجشنبه ۱۰ تیر بازدید کردند و به ارایه راهکارها برای پیشرفت روند راه اندازی هر چه سریعتر این مرکز پرداختند.
بازدید مسوول کمیته تعالی بخشی و ارزیابی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی از واحد همدان

وی ضمن ابراز خرسندی و رضایت از فعالیت همکاران جهاددانشگاهی استان گفت: مرکز درمان ناباروری همدان  پیشرفت بسیار خوبی داشته و عملکرد مجموعه جهاددانشگاهی همدان برای این پروژه مناسب بوده و این طرح از استانداردهای خوبی برخوردار خواهد بود.

دکتر وثوق تصریح کرد: مجموعه جهاددانشگاهی همدان با راه اندازی مرکز ناباروری شرایط خوبی را برای زوج های نابارور استان و همچنین غرب کشور فراهم کرده تا از رفت و آمد به استان های دیگر جلوگیری شود و خدمات کامل به آنها ارایه گردد.

معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان گفت: ما به عنوان یک مجموعه در کنار جهاددانشگاهی همدان هستیم و هر گونه کمکی که لازم باشد برای راه اندازی هرچه سریع تر این مرکز انجام می دهیم.

وی گفت: جهاددانشگاهی همدان با راه اندازی مرکز درمان ناباروری در راستای رشد جمعیت کمک بزرگی خواهد کرد و امیدواریم در زمان نه چندان دور این مرکز به ثمر بنشیند.

دکتر وثوق با اظهار این که مرکز انشاالله امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: آنچه در زمینه کاری اهمیت دارد این است که اصالت خود که جهاددانشگاهی است را حفظ کنیم و عملکردمان شایسته یک نهاد وابسته به انقلاب باشد.

وی ادامه داد: این عملکرد باید در ارایه خدمات تخصصی و درمانی در شأن جهاددانشگاهی باشد و تمام اصول این نهاد رعایت شود، همچنین باید نیت احداث‌کنندگان نهاد و قداست نهاد را مدنظر داشته باشیم و طوری نباشد که به اساس جهاددانشگاهی آسیب بزند.

دکتر وثوق با تأکید بر این که در انتخاب همکاران باید دقت زیادی داشته باشیم، تصریح کرد: نیت راه‌انداری مرکز باید بُرد ب‍ُرد باشد و اگر صرفا منافع جهاددانشگاهی را در نظر بگیریم و به افرادی که قرار است با مرکز همکاری کنند توجه نکنیم نمی‌توانیم موثر باشیم.

مسوول کمیته تعالی بخشی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی با بیان این که همکارانی که قرار است به این مجموعه بپیوندند باید به اصول اخلاقی و‌ استانداردهای پزشکی متعهد باشند، افزود: ضرورت دارد این افراد ضوابط و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند.

دکتر وثوق اضافه کرد: همچنین در انتخاب همکاران و تیم تخصصی باید به معیشت و عملکرد آن ها فکر کنیم چرا که این موضوعات می‌تواند فعالیت‌ ما را مستمر کند و به کارمان رونق دهد بنابراین تا جایی که ممکن است وضعیت معیشت آن ها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که لازم است برای تقویت کارها به دستگاه‌های دولتی نزدیک شویم، گفت: خوشبختانه این مساله در استان‌ها وجود دارد، از طرفی این اتفاق باعث می‌شود برای جهاددانشگاهی امکان جذب کنیم و نتیجه کار قابل قبول باشد.

دکتر علی کلانترنیا رییس جهاددانشگاهی همدان نیز در جلسه ای که در حاشیه بازدید برگزار شد‌ با بیان اینکه  ۹۰ درصد تجهیزات مرکز جامع درمان ناباروی نیز تهیه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر کارهای باقیمانده این مرکز، مراحل پایانی خود را طی می کند و ظرف ماه های آینده به اتمام می‌رسد.