جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با امضای تفاهم‌نامه‌ای بررسی می‌کند؛

بررسی میزان رغبت مردم به تشکیل شرکت های تعاونی سبز در استان آذربایجان غربی

توسط جهاددانشگاهی آذربایجان غربی طرح مطالعاتی بررسی دلایل عدم رغبت مردم به تشکیل شرکت های تعاونی سبز توسط گروه پژوهشی مدیریت کسب و کار بر اساس تفاهمنامه های منعقده فیمابین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جهاد دانشگاهی اجرا می شود.
۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۷ کد : ۳۲۸۳۴ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر حاجی لو پژوهشگر و عضو گروه مدیریت کسب و کار جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: طرح مطالعاتی بررسی دلایل عدم رغبت مردم به تشکیل شرکت های تعاونی سبز و درصد پایین اشتغال بخش تعاون نسبت به بخش های دیگر استان آذربایجان غربی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان توسط جهاددانشگاهی در حال اجراست.
بررسی میزان رغبت مردم به تشکیل شرکت های تعاونی سبز در استان آذربایجان غربی

وی با اشاره به اهداف این طرح اظهار کرد: شناسایی دلایل عدم رغبت مردم به تشکیل تعاونی های سبز و  افزایش اشتغال در بخش تعاون با ارائه راهکارهای عملیاتی از اهداف اصلی این طرح می باشد.

وی افزود: این طرح از نظر رویکرد کمی و از نظر هدف کاربردی بوده و دارای ماهیت همبستگی توصیفی و گردآوری اطلاعات بصورت پیمایشی می باشد.

وی با اشاره به جامعه آماری این طرح اظهار کرد:جامعه آماری این طرح تعاونی های فعال در آذربایجان غربی بوده که با در نظر گرفتن جامعه بصورت نامحدود، 384 نفر از فعالان تعاونی های استان بعنوان نمونه این طرح انتخاب می شوند.

وی اظهار کرد: گروه پژوهشی مدیریت کسب و کار سبز در راستای اهداف 3 ساله و همچنین در راستای دستیابی به موافقت قطعی گروه در  سال 1400 موفق به عقد قرارداد از ادارات و دستگاههای اجرایی از جمله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از 50 درصد پیشرفت برخوردا می باشد اظهار کرد: با توجه به اهمیت تعاون در ایجاد اشتغال و نیز عمل به شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری، مبنی بر "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" وظیفه انجام این تحقیقات بر عهده گروه پژوهشی مدیریت کسب و کار سبز واگذار شده است.

حاجی لو افزود:  این گروه در سال های گذشته تحقیقات جامعی را در حوزه بازاریابی و سرمایه های انسانی از جمله طرح مطالعاتی جامع "خوشه محصولات باغی سیب و انگور" انجام داده است و اخیرا با توجه به نیاز روزسازمان ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط،  موضوع توسعه پایدار را نیز در دستور کار خود قرار داده است.