در جلسه شورای علمی این نهاد انجام گرفت؛

بازنگری در ضوابط ترفیع پایه اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی

چهارصد و چهل و هشتمین جلسه شورای علمی جهاددانشگاهی با دستور «بازنگری در ضوابط ترفیع پایه اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی» برگزار شد.
۰۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۳ کد : ۳۲۶۵۰ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، چهارصد و چهل و هشتمین جلسه شورای علمی جهاددانشگاهی ۵ تیرماه در سالن جلسات حوزه ریاست جهاددانشگاهی با حضور اکثریت اعضا با دستور جلسه "بازنگری در ضوابط ترفیع پایه اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی" تشکیل شد.
بازنگری در ضوابط ترفیع پایه اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی

در ابتدای این جلسه دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی درگذشت خبرنگاران حوزه محیط زیست سرکارخانم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی را به خانواده ایشان و جامعه خبرنگاران تسلیت گفت و برای ایشان رحمت الهی و آرامش آرزو کرد.

در ادامه دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز پیرامون این حادثه صحبت کرد و پیشنهاد نمود که مراسم شب هفت ایشان در محل پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شود که مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین پیش از ورود به دستور جلسه دکتر محمدصادق بیجندی در خصوص آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بازبینی است نکاتی گفت و مقرر شد نظرات رسمی جهاددانشگاهی در این خصوص برای وی ارسال شود.

در ادامه دکتر محمد محسن غفوریان مدیر کل امور اعضای هیات علمی و کمیسیون های دائمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی  معاونت آموزشی جهاددانشگاهی ضوابط بازنگری شده ترفیع پایه اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی را ارایه و در خصوص هر بند اعضای شورای علمی نظرات خود را مطرح کردند.

اعضای شورای علمی تاکید داشتند با توجه به این که ضوابط ترفیع پایه اعضا و ارتقای مرتبه بایستی در یک راستا باشند، بنابراین کلیه تغییرات صورت پذیرفته در ترفیع پایه الزاما بایستی با ارتقای مرتبه هماهنگ باشد.

در پایان پس از بحث و مذاکره مقرر شد اصلاحات پیشنهادی در کمیته ای با حضور دکتر بیجندی ، دکتر غفوریان ، دکتر آقاسیدی، دکتر صادق محمدی ، مهندس صالحی، حاجیلری و دکتر منزوی بررسی شده و پس از تصویب در کمیسیون مرکزی ارتقای جهاددانشگاهی مجددا در شورای علمی مطرح شود.