مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد:

تسکین دردهای عصبی و دفع سنگ کلیه با برگ بو

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: دم کرده برگ بو خاصیت ضد تشنج دارد و برای تسکین دردهای عصبی و عضلانی موثر است و دم کرده میوه آن برای دفع سنگ کلیه اثربخش است.
۰۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۳ کد : ۳۲۶۰۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس حسین راغ آرا گفت: برگ بو با نام های دیگر درخت غار، باهشتان، مازریون، دفنه و حب الغار ، گیاهی است که خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد و برگ و میوه آن مورد استفاده دارویی قرار می گیرد.
تسکین دردهای عصبی و دفع سنگ کلیه با برگ بو

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که برگ بو در هضم غذا موثر است و در موارد سرفه شدید دم کرده آن اثربخش است، افزود: از برگ آن به عنوان چاشنی و معطر کننده فرآورده های غذایی استفاده می شود، دم کرده برگ آن خاصیت ضد تشنج دارد و برای تسکین دردهای عصبی و عضلانی موثر است همچنین دم کرده میوه آن برای دفع سنگ کلیه اثربخش است.

مهندس راغ آرا ادامه داد: به دلیل وجود ویتامین A در پیشگیری از سرطان ریه و دهان اثربخش است و سوخت وساز بدن را تنظیم کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این که ادویه ای خوشبو حاوی املاح مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، روی و منیزیم است و در بیماران دیابتی کاربرد دارد، بیان کرد: مصرف آن به سلامت و بهبود عملکرد معده کمک می نماید، به دلیل وجود اسیدفولیک از بروز نقص در جنین جلوگیری می کند، به دلیل وجود آهن در خون سازی بدن نقش دارد و برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است.

میزان مصرف: روزانه 3 نوبت و هر نوبت 2 گرم به صورت دم کرده استفاده می شود.

نکات احتیاطی: زنان باردار نباید مصرف نمایند. مصرف بیش از حد مجاز (چند برگ) منع شده است.