در راستای گسترش همکاری دو طرف انجام گرفت؛

برگزاری نشست مشترک روسای جهاددانشگاهی و دانشگاه منابع طبیعی گرگان

نشست مشترک روسای جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در راستای همکاری دو طرف و استفاده دانشگاه از تجربیات جهاددانشگاهی برگزار شد.
۰۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰ کد : ۳۲۴۹۵ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست مشترک دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی با دکتر علی نجفی نژاد رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان (دوم تیرماه) با حضور دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری و دکتر داراب یزدانی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.
برگزاری نشست مشترک روسای جهاددانشگاهی و دانشگاه منابع طبیعی گرگان

در این نشست رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پس از آشنایی با فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، درخواست استفاده از ظرفیت‌های این نهاد و به نوعی تجربه جهاددانشگاهی در بحث تجاری سازی و ارتباط با بازار را مطرح کرد.
وی در این نشست بر اینکه قصد داریم در دانشگاه از نگاه صرف آموزشی به سمت فناوری و تجاری‌سازی برویم و در این زمینه از تجربه جهاددانشگاهی استفاده کنیم، تاکید کرد.

از جمله پیشنهادهای اولویت بندی شده در این نشست می‌توان به پرورش بچه ماهی قزل آلا، کار روی ماهیان خاویاری (از بچه تا تغذیه)، گیاهان دارویی و ایجاد پایانه گیاهان دارویی در منطقه آزاد اینچه برون،  خوراک دام طیور و سایر نهاده های دامی اشاره کرد.

همچنین پیشنهاد شد تا جهاددانشگاهی به موضوعات پسماند مواد غذایی برای خوراک دام و پرورش دام سنگین شتر و اسب نیز ورود کند. 

در پایان با تاکید دکتر طیبی مقرر شد تا در جلسات مختلف زیر ساخت ها و منابع اعتباری موارد مورد توافق مشخص شود و با اولویت بندی و اعلام به دانشگاه کار ادامه پیدا کند.

گفتنی است، صبح امروز نیز رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از ظرفیت های جهاددانشگاهی در مرکز ذخایر زیستی، گلخانه تولید بذر هیبرید، اصلاح نژاد دام و فعالیت گیاهان دارویی و تور پرورش ماهی جهاددانشگاهی واقع در پارک علم و فناوریالبرز بازدید کرد.