به پیشنهاد و درخواست مدیرکل شیلات استان هرمزگان:

نخستین شهرک علمی تحقیقاتی آبزی پروری هرمزگان توسط جهاددانشگاهی تاسیس می شود

مدیرکل شیلات استان هرمزگان پیشنهاد و درخواست راه اندازی نخستین شهرک علمی تحقیقاتی آبزی پروری در هرمزگان را به جهاددانشگاهی ارایه کرد که این پیشنهاد با استقبال سرپرست جهاددانشگاهی واحد هرمزگان روبه‌رو شد.
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۷ کد : ۳۱۵۹۵ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی هرمزگان، دکتر عبدالرسول دریایی ۱۱ خرداد در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی هرمزگان با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک علمی تحقیقاتی آبزی پروری در استان هرمزگان گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد جهادی و دانشگاهی می تواند نقش تاثیر گذاری در بومی سازی و انتقال دانش و فن آوری صنعت آبزی پروری در استان داشته باشد که راه اندازی شهرک تحقیقاتی و تولیدی آبزیان از مهم ترین راهکارهای آن خواهد بود.
نخستین شهرک علمی تحقیقاتی آبزی پروری هرمزگان توسط جهاددانشگاهی تاسیس می شود

وی اضافه کرد: راه اندازی شهرک تحقیقاتی و تولیدی آبزیان توسط جهاددانشگاهی می تواند بسیاری از چالش های صنعت پرورش آبزیان در استان و کشور را رفع کند و شیلات استان آمادگی کامل جهت همکاری با جهاددانشگاهی به منظور راه اندازی این شهرک را دارد.

دریایی خاطرنشان کرد: فعالیت های دانش بنیان و گسترش دانش های پایه ای در صنعت آبزی پروری می تواند از دیگر اهداف این شهرک باشد که ورود جهاددانشگاهی به این زمینه می تواند گره گشا باشد.

وی تاکید کرد: در زمینه تولید لارو عاری از بیماری، مولد عاری از بیماری، تکثیر ماهیان دریایی، تکثیر گونه هایی از آبزیان که کمتر به آن ها توجه شده مانند خیار دریایی، صدف دریایی و غیره، جهاددانشگاهی استان با توجه به ظرفیت هایی که در این نهاد وجود دارد می تواند ورود فعال و اثربخش داشته باشد.

محمد دل پسند سرپرست جهاددانشگاهی واحد هرمزگان نیز در این دیدار ضمن اعلام موافقت با پیشنهاد مدیرکل شیلات استان جهت ایجاد شهرک علمی تحقیقاتی آبزی پروری در استان هرمزگان، گفت: جهاددانشگاهی استان هرمزگان با بهره گیری از ظرفیت کلیه بخش های پژوهشی جهاددانشگاهی در سراسر کشور، این آمادگی را دارد که در تمامی زمینه ها با شیلات استان همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به طرح راه اندازی شهرک تحقیقاتی و تولید آبزیان در استان هرمزگان گفت: فاز اول فعالیت شهرک علمی تحقیقاتی آبزی پروری باید در حوزه تحقیقات باشد تا بتوان گام های محکمی در این خصوص برداشت.

دل پسند به ضرورت ها و چالش های صنعت شیلات استان اشاره کرد و گفت: در بحث اصلاح نژاد میگو و سایر آبزیان، بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس و دریای عمان، راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی، مطالعات بازار آبزیان در داخل و خارج از کشور، مدیریت مشارکتی در بخش های مختلف صنعت آبزی پروری و به طور کلی تحقیق و پژوهش در خصوص بررسی راه های برون رفت از چالش های فعلی صنعت آبزی پروری در استان که شیلات استان اعلام کرده، جهاد دانشگاهی آمادگی لازم جهت همکاری در این زمینه ها را دارد.