توسعه واحد تولید ریز جلبک اسپیرولینا در جهاد دانشگاهی واحد مازندران

۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۶ کد : ۳۱۴۸۴ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، دکتر داراب یزدانی، مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی، پنجم خرداد ۱۴۰۰ از مجتمع تحقیقاتی تولیدی جهاددانشگاهی واحد استان مازندران در چپکرود جویبار، و از فعالیت¬های حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی مازندران در ۳ بخش زراعت، آبزی¬پروری و پروش ریز جلبک اسپیرولینا بازدید به عمل آورد.
توسعه واحد تولید ریز جلبک اسپیرولینا در جهاد دانشگاهی واحد مازندران

دکتر یزدانی ضمن این خبر اظهار داشت، با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال جاری و محدودیت منابع آب، راهکارهای لازم در خصوص افزایش ظرفیت ذخیره آب، تغییر الگوی کشت از کشت­ های تابستانه به کشت ­های پاییزه و پیشنهاد استفاده از منابع آب جدید در سایت چپکرود مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در پایان تأکید کرد:  با توجه به کاربرد وسیع ریزجلبک اسپیرولینا به عنوان مکمل غذایی در حوضچه ­های پرورش ماهیان گرمابی، مکمل ­های غذایی طیور و دام، مقرر شد واحد تولید ریزجلبک جهاد دانشگاهی واحد استان مازندران به حداقل 2 برابر وضعیت موجود در سال 1400 توسعه یابد.

در حاشیه این بازدید ، در جلسه ­ای با حضور دکتر تیموری، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران و معاونین ایشان، زمینه­ های همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.