بررسی وضعیت راه اندازی "دهکده تحقیقاتی، تولیدی و گردشگری گیاهان دارویی"

۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۲ کد : ۳۱۴۷۸ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی دکتر داراب یزدانی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی ششم خرداد ۱۴۰۰ طی بازدیدی از جهاد دانشگاهی واحد استان گلستان و دهکده گیاهان دارویی وضعیت راه اندازی " دهکده تحقیقاتی ، تولیدی و گردشگری گیاهان دارویی" را مورد بررسی قرار داد.
بررسی وضعیت راه اندازی "دهکده تحقیقاتی، تولیدی و گردشگری گیاهان دارویی"

همچنین طی جلسه ­ای با حضور ابراهیم شهبازی سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان گلستان و معاونین و مدیران این واحد، فعالیت­ های پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان گلستان ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یادآور می گردد یکی از پروژه­ های شاخص جهاد دانشگاهی استان گلستان راه­ اندازی «دهکده تحقیقاتی، تولیدی و گردشگری گیاهان دارویی» در شرق استان گلستان و در جوار روستای بش­اویلی شهرستان گالیکش به مساحت حدود 13 هکتار است. این دهکده مجموعه­ای شامل کلکسیون و مزرعه نمایش گیاهان دارویی، گلخانه تولید بذر و نشاء گیاهان دارویی، واحد فرآوری و تولید عرق و اسانس گیاهان دارویی و همچنین مجموعه گردشگری مرتبط با گیاهان دارویی با توجه به قرارگیری دهکده در مسیر جاده شمال به مشهد و در نزدیکی جنگل گلستان می­باشد.

این پروژه که با همکاری استانداری استان گلستان، سازمان جهاد کشاورزی استان و جهاد دانشگاهی واحد استان گلستان در حال احداث می­باشد که مسئله تأمبن آب و گاز با مشکل روبروست و به لطف خدا همگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استانقول مساعد دادند که نهایت تلاش خود را برای مرتفع شدن این مشکلات بکار گیرند.

مدیر کل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی اظهار امیدواری کرد،  با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی استان و پیگری­ های همکاران جهاددانشگاهی در واحد گلستان مزرعه نمایشی گیاهان دارویی، واحد فرآوری و گلخانه دهکده گیاهان دارویی تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره­ برداری برسد.