انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور

۰۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۰ کد : ۳۱۱۱۳ پژوهشی
با محوریت همکاری در زمینه اجرای طرح های پژوهشی، طرح های تحقیقاتی پسادکتری و طرح های تحقیقاتی رساله دکتری در راستای اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده طرفین و مقررات و سیاست‌های حمایتی صندوق، تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین دکتر ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دکتر رضا غفارزادگان رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی امضا شد.
انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، تفاهم‌نامه‌ی همکاری این پژوهشکده و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بین دکتر رضا غفارزادگان (رییس پژوهشکده) و دکتر ایمان افتخاری (رییس صندوق) به مدت پنج سال امضا شد.

موضوع این تفاهمنامه همکاری در زمینه اجرای طرح های پژوهشی، طرح های تحقیقاتی پسادکتری و طرح تحقیقاتی رساله دکتری در راستای اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده دو طرف و مقررات و سیاست‌های حمایتی صندوق و ایجاد لینک پورتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام می باشد.

در این مراسم دکتر افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بیان کرد: توجه به پژوهش به خصوص بخشی که به سلامت مردم و جامعه گره می‌خورد همیشه جزئی از اولویت‌هایی مورد توجه و با اهمیت در صندوق هست.

وی افزود: بحث سلامت جامعه و خصوصا داورهای گیاهی که ریشه در سنت و دین ما دارد از اهمیت ویژه‌ای برخودار است که امیداوریم با همکاری با مراکز علمی بتوانیم این سنت را به پشتوانه‌های علمی توسعه بدهیم تا در فراسوی آن برخی از مشکلات احاد جامعه کمتر شود.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به تشریح فعالیت صندوق پرداخت و بیان کرد: معمولا برنامه‌های صندوق در تفاهم و تعامل با مجموعه‌های پژوهشی کشور به این شکل است که در سه قالب برنامه‌های مشترک و حمایت‌هایی تعریف می‌شود تا پژوهشگران بتوانند از آن استفاده کنند.

در ادامه دکتر رضا غفارزادگان رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهادانشگاهی با اشاره جایگاه و اهمیت موضوع سلامت، اظهار کرد: نگاه ما در پژوهشکده به سمت فناوری و صنعت است و در تلاش هستیم موضوعاتی را انتخاب کنیم که هم مساله محور باشد و هم بتوانیم حلقه واسط بین دانش، فناوری و صنعت باشیم

وی افزود: ارتباط بین دانش و صنعت یکی از رویکردهای اصلی جهاد در حوزه پژوهش بوده که خوشبختانه پژوهشکده توانسته چنین امری را تحقق ببخشد؛ از این رو تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا می‌شود فرصت خوبی است تا حمایت‌های صندوق این کار را تسریع ببخشد.