بررسی تحلیلی موضوع «رسانه» یا «روابط عمومی» به مناسبت روز جهانی ارتباطات

براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، مقاله‌های علمی پربازدید با کلیدواژه‌های رسانه یا روابط عمومی در بازه هزارروزه معرفی شدند.
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۱ کد : ۳۰۹۸۳ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID)، به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی ۱۰ عنوان مقاله پربازدید نمایه شده در این پایگاه و همچنین ۱۰ نشریه با بیشترین تعداد عنوان مقاله با کلیدواژه‌های "رسانه" یا "روابط عمومی" معرفی شد.
بررسی تحلیلی موضوع «رسانه» یا «روابط عمومی» به مناسبت روز جهانی ارتباطات

کل دانلود مقالات در بازه هزارروزه با کلیدواژه‌های "رسانه" یا "روابط عمومی" به تعداد 340هزار و967 عنوان مقاله است؛ که از این میان مقاله‌های "بررسی تاثیر تصویر ذهنی از نام و نشان تجاری و فعالیت های روابط عمومی ادراک شده بر وفاداری مشتریان" در نشریه "مدیریت بازاریابی" با تعداد 24هزار و 916، "واکاوی نقش عوامل زمینه ای (خانواده و همسالان، مدرسه و رسانه) در نهادینه سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان، یک مطالعه کیفی" در نشریه "تحقیقات کیفی در علوم سلامت" با تعداد 9 هزار و 311 و "بررسی نقش رسانه های جمعی در شکل گیری افکار عمومی نسبت به هدفمندی یارانه ها" در نشریه "مطالعات رسانه ای" با تعداد 6 هزار و 662 دانلود در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

مقاله‌های "اهمیت آموزش سواد رسانه ای در قرن بیست و یکم" در نشریه "مطالعات رسانه ای" با تعداد 28 هزار و 18، "استفاده از رسانه ها و وسایل کمک آموزشی در تدریس" در نشریه "راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)" با تعداد 8 هزار و 698 و "رسانه و فرهنگ سازی" در نشریه "تحقیقات فرهنگی ایران" با تعداد 7هزار و 661 بازدید در جایگاه اول تا سوم مقاله‌های پربازدید با کلیدواژه‌های "رسانه" یا "روابط عمومی" قرار دارند.

نشریات دارای بیشترین مقاله با کلیدواژه "رسانه" یا "روابط عمومی" نشریه‌های "مطالعات رسانه ای" با تعداد 111، "پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)" با تعداد 107 و "مطالعات رسانه های نوین" با تعداد 53 مقاله مرتبط در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

در این گزارش تعداد کل بازدید از مقالات پایگاه SID با کلیدواژه "رسانه" یا "روابط عمومی" در سال‌های 2018 تا 2021، 787هزارو515 عنوان است؛ که تعداد 151هزارو132 عنوان در سال 2018، 227هزارو509 عنوان در سال 2019، 265هزارو760 عنوان در سال 2020 و 140هزارو114 عنوان مربوط به 5ماه اول سال 2021 است.

همچنین با بررسی برخی موضوعات مرتبط با ارتباطات و روابط عمومی در سامانه Depth.sid.ir که سامانه‌ای برای استخراج دانش از مقالات علمی است، به نتایج زیر دست یافتیم. در هر یک از این نمودارها کلیدواژه‌های مرتبط با موضوعات یادشده نمایش داده شده است. لازم به ذکر است بزرگی دایره‌ی‌ مربوط به هر کلیدواژه نشان‌دهنده‌ی میزان ارتباط بیشتر آن با موضوع است.

مرتبط ترین موضوعات و میزان ارتباط آن ها با "ارتباطات"