عضویت درمانگاه تخصصی دیابت جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در سامانه مدیریت بیماریهای نادر(RDA )

درمانگاه تخصصی دیابت جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به عنوان تنها درمانگاه بخش نیمه دولتی و خصوصی آذربایجان غربی به سامانه مدیریت بیماری های نادر(RDA ) پیوست.
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۰ کد : ۳۰۶۴۸ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر رستم زاده رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اعلام این خبر اظهار کرد: درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم جهاددانشگاهی به سامانه مدیریت بیماری های نادر(RDA ) در درخصوص دریافت و ثبت اطلاعات بیماران دیابتی دریافت کننده پن انسولین در سطح استان ملحق شد.
عضویت درمانگاه تخصصی دیابت جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در سامانه مدیریت بیماریهای نادر(RDA )

وی اظهار کرد: درمانگاه دیابت واحد تنها درمانگاه بخش نیمه دولتی و خصوصی در استان می باشد که به این سامانه ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به این که یکی از اهداف سامانه مدیریت بیماریهای نادر(RDA )  توزیع  داروهای بیماران صعب العلاج  است اظهار کرد: از این پس سامانه مدیریت بیماریهای نادر(RDA ) بعنوان مرجع درخصوص دریافت و ثبت اطلاعات بیماران دیابتی دریافت کننده پن انسولین در سطح استان می باشد تا با مدیریت بهینه بیماران در زمان کمبود دارو بامشکل مواجه نشود.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: تمامی بیمارانی که پن انسولین مصرف می کنند می توانند با مراجعه به درمانگاه دیابت جهاددانشگاهی به عنوان تنها درمانگاه  بخش نیمه دولتی، نسبت به ثبت مشخصات کامل خود دربانک اطلاعاتی سامانه اقدام کنند.

دکتر رستم زاده افزود: مرکز تخصصی دیابت و ترمیم زخم جهاددانشگاهی با بهره گیری از کادر درمان متخصص ، پزشک فوق تخصصی عفونی و داخلی و دیابت و زخم کار های متخصص دستیار اتاق عمل، کارشناس پرستاران در زمینه های جلوگیری از قطع عضو و تسریع در زمان بهبودی و جلوگیری از پیشرفت عفونت، غربالگری و تشخیص زود هنگام دیابت، مشاوره و کنترل عوامل خطر ساز قلبی، مشاوره و برنامه ریزی ورزشی، مشاوره تغذیه، ارزیابی و مراقبت از پای بیماران دیابتی، خدمات تخصصی ترمیم زخم بافت باروشهای نوین، پانسمان در منزل به ارائه خدمات به تمامی بیماران دیابتی و افرادی که به هر دلیلی زخمی در عضوی از بدن خود دارند می نماید.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به این که این درمانگاه اولین درمانگاه تخصصی زخم و دیابت در شمال غرب کشور می باشد اظهار کرد:  در راستای عمل به این رسالت علمی جهادی و  اجتماعی ، اقدام به راه اندازی و افتتاح درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم بیماران دیابتی شد در این راستا تا کنون به بیش از 6000 نفر از شهروندان انواع خدمات پزشکی ارائه شده و از قطع عضو بیش از  700 نفر از مبتلایان به دیابت که در مرحله قطع عضو  در سطوح مختلف بودند جلوگیری کرده است.

گفتنی است، درمانگاه تخصصی زخم و دیابت جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به آدرس ارومیه، میدان امام حسین (ع)، به سمت پنجراه، کوچه 25 به شماره تماس 04432230549 آماده ارایه خدمات به هم استانی ها و استان های همجوار می باشد.