مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد:

بهبود رفلاکس معده با گیاه انیسون

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاه انیسون تقویت کننده دهانه معده است و رفلاکس معده را بهبود می‌بخشد.
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۷ کد : ۳۰۶۴۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس حسین راغ آرا گفت: انیسون با نام‌های دیگر بادیان رومی، رازیانه رومی، کمون رقیق، زیره رومی و رازیانج شاهی گیاهی است با طبیعت گرم و خشک که قسمت مورد استفاده آن دانه گیاه می باشد و از روغن آن نیز استفاده دارویی به عمل می‌آید.
بهبود رفلاکس معده با گیاه انیسون

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که این گیاه ضد نفخ و ضد اسپاسم بوده و برای ناراحتی‌های معده کاربرد دارد، افزود: انیسون، خلط آور و ضد انگل بوده، دندان را جلا می‌دهد و بدبویی دهان را برطرف می سازد، مطبوع کننده است و به این جهت در صنایع غذایی از آن استفاده می‌شود.

به گفته مهندس راغ آرا، دم کرده این گیاه شیر افزا است، جهت حمام‌های زیبایی از آن استفاده می شود، قاعده آور و ضدعفونی کننده بوده، گرفتگی مجاری تنفسی را برطرف کرده و خاصیت ضد درد و تسکینی دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که گیاه انیسون تقویت کننده دهانه معده است و به این دلیل رفلاکس معده را بهبود می بخشد، بیان کرد: این گیاه سردردهای سرد را تسکین داده و جویدن آن توسط مادران شیرده علاوه بر اینکه شیر را زیاد می‌کند، در کاهش نفخ معده کودک موثر بوده و برای درمان مالیخولیا مفید است.

گفتنی است، میزان مصرف این گیاه روزی 3 نوبت از دم‌کرده 1 گرم آن می‌باشد و برای حمام‌های زیبایی از دم کرده 300 گرم آن در یک تا 5/1 لیتر آب استفاده می شود.