آمله؛ گیاهی برای تقویت قلب

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاه آمله باعث تقویت ذهن و قلب شده و برای کاهش عرق بدن که ناشی از ضعف باشد مفید است.
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵ کد : ۳۰۲۷۴ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر ساره حسینی گفت: آمله با نام‌های دیگر آملج، اَملَج، آمال و اونال گیاهی است با طبیعت سرد و خشک.
آمله؛ گیاهی برای تقویت قلب

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که این گیاه باعث تقویت ذهن و قلب می شود و بوعلی سینا به عنوان داروی قلبی آن را معرفی نموده است، افزود: آمله باعث افزایش توانایی بدن در مقابله با ویروس ها، باکتری ها و سایر میکروب ها می شود، اشتها را زیاد کرده و حالت تهوع را درمان می کند.

دکتر حسینی ادامه داد: برای تقویت چشم، آمله را خوب ساییده و هم وزن آن شکر اضافه کرده و در مقداری روغن بادام شیرین مخلوط می نمایند و صبح ناشتا 20 گرم از این مخلوط مصرف کنند.

این پژوهشگر گیاهان دارویی با بیان این‌که گیاه آمله برای کاهش عرق بدن که ناشی از ضعف باشد مفید است.، بیان کرد: برای رفع ریزش مو و جلوگیری از سفید شدن و رشد مو پودر آن را با حنا مخلوط کرده و می خیسانند، سپس در هنگام استحمام بر موها مالیده میشود. این مخلوط تا 40 دقیقه باید روی مو بماند. همچنین پودر آمله را در آب سرد ضماد نموده و بر پیشانی میگذارند، خون دماغ را بند می آورد.

گفتنی است، مقدار خوراک آن 20 گرم در روز است.