به همت مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران؛

وبینار یک روزه «نور در درماتولوژی» برگزار می‌شود

وبینار یک روزه «نور در درماتولوژی» به همت مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۰ کد : ۳۰۲۲۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر سیدمهدی طبایی رییس مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت: ۱۶ می (مصادف با ۲۶ اردیبهشت) در دنیا به نام "روز جهانی نور" نامگذاری شده است که در این روز دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی سراسر جهان برنامه‌هایی برای تاکید به جایگاه و اهمیت نور و نقش آن در زندگی برگزار می‌کنند. در ایران هم "روز جهانی نور" در دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقات فیزیک نور مختلف مثل دانشگاه تهران، دانشگاه تبریز، ستاد اپتیک فوتونیک لیزر کشور و … برگزار شده است.
وبینار یک روزه «نور در درماتولوژی» برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه برنامه‌های روز ۱۶ می در سراسر جهان با هدف یادآوری نقش مهم و کلیدی نور در زندگی موجودات زنده برگزار می‌شود، افزود: ما نیز در مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بر آن شدیم وبینار «نور در درماتولوژی» را به همین مناسبت برگزار کنیم. با توجه به تقارن این روز با ایام ماه مبارک رمضان، این وبینار با پنج روز اختلاف در ۳۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد که اساتید و شرکت کنندگان بتوانند با فراغ بال و وضعیت پایدارتری در این وبینار شرکت کنند.

دکتر طبایی با بیان جزئیات وبینار یک روزه نور در درماتولوژی، افزود: متخصصان پوست مخاطبان اصلی این وبینار را تشکیل می‌دهند. از افتتاحیه تا اختتامیه برنامه مجموعا ۱۳ سخنرانی انجام خواهد شد. سخنرانی‌های علمی با موضوعات متفاوتی از کاربرد نور در درماتولوژی و پوست طرح شده است. با توجه به آنکه این وبینار برای یک روز تدارک دیده شده و زمان هر سخنرانی ۱۵ دقیقه در نظر گرفته شده است، لذا سخنران‌ها با بیان مطالب، رویکردها و ره‌یافت‌های کلی وارد جزئیات زمان‌بر نخواهند شد.

به گفته رییس مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی، تاریخچه نور در پزشکی و درماتولوژی، تکنولوژی‌های نوین در فتو درماتولوژی، پلاسما درمانی با رویکرد پزشکی و درماتولوژی، کاربردها و مفاهیم اپتوژنتیک در پزشکی و مباحث تخصصی پوست و مو مثل پیری پوست ناشی از نور، فتوداینامیک تراپی در درماتولوژی، وسایل خانگی نوری در درماتولوژی، نور در طب بازیافتی، داروهای القاکننده حساسیت نوری در درماتولوژی، فتوتراپی در دو بیماری ویتیلیگو و پسوریازیس و ملاحظاتی درباره ایمنی نور عناوین سخنرانی های این وبینار علمی را تشکیل می‌دهند.

دکتر سیدمهدی طبایی متخصص پوست و رییس مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی و دکتر پروین منصوری متخصص پوست، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی دبیران علمی وبینار «نور در درماتولوژی» هستند. دبیر اجرایی وبینار نیز دکتر افشان شیرکوند پژوهشگر مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی است. همچنین این وبینار با همکاری تعدادی از اساتید فوتونیک از پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی تدارک دیده شده است.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در این وبینار می‌توانند با شماره‌های ۶۶۴۶۲۹۱۵ و ۶۶۴۶۴۸۶۲ تماس بگیرند. همچنین اخبار این وبینار در سایت سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران به نشانی https://jdtums.ir اطلاع رسانی خواهد شد. لازم به ذکراست که این وبینار برای متخصصان پوست امتیاز بازآموزی دارد.

یونسکو ۱۶ می را به عنوان روز جهانی نور نامگذاری کرده است. در این تاریخ در سال ۱۹۶۰ اولین کاربرد موفقیت‌آمیز لیزر توسط "تئودور میمن"، فیزیکدان آمریکایی انجام شد.


نظر شما :