دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی طی ممیزی نهایی سیستم مدیریت کیفیت، از سوی شرکت معتبر Alliance کانادا برای یک دوره سه ساله موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱-۲۰۱۵ شد.
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۶ کد : ۳۰۱۵۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، با استفاده از خدمات مشاور و تیم کارشناسی سیستم های مدیریت کیفیت، بهبود مستمر فرآیند ها در سر لوحه کار مرکز قرار گرفت که پس از برگزاری دوره‌های آموزشی و ممیزی داخلی و با اعتقاد راسخ به وظیفه خود در ارائه خدمات با کیفیت به ذینفعان و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت، این مهم اتفاق افتاد و موفق به احراز صلاحیت مجدد و دریافت گواهی سه ساله استاندارد ISO ۹۰۰۱-۲۰۱۵ شد.
دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

این گواهینامه برای فعالیت های گرداوری، تعیین هویت، کنترل کیفی، طبقه بندی، ثبت، نگهداری، تکثیر و توزیع انواع میکروارگانیسم ها شامل باکتری ها، قارچ ها، کپک ها و مخمر ها و ویروس ها، سلول های انسانی و جانوری، دانه ها و ژنوم گیاهی، DNA  ژنومی و فراورده های نوکلئوتیدی معتبر است.

بر اساس این گواهینامه مرکز می تواند از نشان ها و لوگوهای استاندارد ایزو 9001، در سربرگ ها، مکاتبات و سایر محل های مجاز مطابق با قواعد ارایه شده استفاده کند و پیش بینی می شود دستیابی به این گواهینامه موجب بهبود فرایندها و اصلاح اقدامات اجرایی و رویه ها شده و شاهد افزایش کیفیت خدمات و تصمیمات باشیم .

گفتنی است، دستیابی به بالاترین و بهترین سطح ممکن برای ارایه خدمات به ذینفعان سازمان و ادامه روند مذکور، از دستاوردهای دریافت گواهینامه ISO 9001-2015 است. همچنین، تیم کارشناسی مدیریت کیفیت مرکز در حال برنامه ریزی برای استقرار استاندارد  ISO 17025است و انشاء الله طی سال های آتی، شاهد استقرار سایر سیستم های مدیریتی به منظور ارتقای کیفیت خدمات مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران خواهیم بود.