افزایش ۶۹ درصدی متقاضیان ذخیره خون بند ناف استان اردبیل در سال گذشته

مسوول دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان اردبیل از ذخیره‌سازی ۹۶۰ نمونه از استان اردبیل در این بانک خبر داد.
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۳ کد : ۲۹۹۱۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، پریسا رضائی با اعلام این خبر افزود: میزان عقد قرارداد این دفتر برای ذخیره خون بندناف در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال گذشته، رشد ۶۹ درصدی داشت.
افزایش ۶۹ درصدی متقاضیان ذخیره خون بند ناف استان اردبیل در سال گذشته

وی تصریح کرد: در سال گذشته 213 نمونه خون بند ناف توسط دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان اردبیل جمع‌آوری و جهت ذخیره به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف ارسال شد. 

رضایی به ارایه خدمات HLA در سطح استان توسط این دفتر اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته با جذب و آموزش نیروی انسانی، ارائه خدمات این دفتر در شهرستان‌های خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر توسعه یافت و در سال‌جاری با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم سایر شهرستان‌ها نیز تحت پوشش بیشتر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این که خون بندناف به عنوان منبع سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های صعب العلاج نظیر سرطان خون موثر است و دیابت، فلج مغزی اطفال، اوتیسم و آسیب‌های چشمی و نخاعی با این سلول‌ها قابلیت درمان دارند، اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت www.rsct.ir یا به دفتر نمایندگی استان واقع در اردبیل، شهرک کارشناسان، فاز 3، میدان شفا، ساختمان جهاددانشگاهی، طبقه سوم مراجعه کنند و یا با شماره تماس 04533750838-09372835632 تماس بگیرند.