خدمات مرکز درمان در منزل جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران؛

از تست کرونا در منزل تا ICU خانگی با شماره گیری ۶۴۰۶۴

مجموعه درمان در منزل (دم) سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران جامع ترین خدمات مربوط به ویروس کرونا را ارایه می‌دهد.
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۰ کد : ۲۹۹۰۸ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، این مجموعه با دنبال کردن سیاست قرنطینه خانگی پس از شیوع کرونا در سال ۹۸، خدمات درمانی اساسی مربوط را ارایه می دهد تا از حضور افراد دارای علائم در جامعه پرهیز شود.
از تست کرونا در منزل تا ICU خانگی با شماره گیری ۶۴۰۶۴

دو گروه افراد مبتلا به کرونا و همچنین افراد مشکوک به کرونا که به کرونا مبتلا نشده‌اند جامعه هدف این خدمات درمانی را تشکیل می‌دهند.

حضور افراد مبتلا به کووید ۱۹ احتمال سرایت این ویروس به سایرین را افزایش خواهد داد. مراجعه افراد متقاضی تست کرونا به مراکز درمانی به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی‌هایی از جمله خود ویروس کرونا نیز می‌تواند به ابتلای فرد به این بیماری شود. به این ترتیب خدمات عرضه شده از سوی مرکز درمان در منزل به هر دو گروه با هدف کاهش و کنترل اپیدمی در کشور است.

متقاضیان دریافت خدمات این مجموعه با تماس با شماره تلفن پنج رقمی ۶۴۰۶۴ می توانند از خدمات اعزام پزشک و پرستار در منزل بهره مند شوند.

این خدمات از انجام تست‌های PCR و آنتی بادی تا سی تی اسکن و ایجاد ICU خانگی را شامل می‌شود.

مرکز دم به کمک ۱۲ آزمایشگاه طرف قرارداد این مجموعه نتیجه تست‌ها را تا ۲۴ ساعت بعد به فرد اعلام می‌کند.

در صورت مشاهده علائمی مثل تنگی نفس یا سنگینی قفس سینه از سوی پزشک خدمات سی‌تی اسکن انجام خواهد شد.

این خدمات شامل ۹۵ درصد خدمات مورد نیاز افراد مبتلا به کرونا است. با این حال در صورت صلاحدید پزشک برای بستری شدن فرد مبتلا در بیمارستان به خاطر نیاز به داروهای کمیاب و امکانات بیمارستانی، با تجهیزات و امکانات مرکز درمان در منزل مثل آمبولانس فرد مبتلا به بیمارستان اعزام می‌شود.

مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در سال ۷۸  – ۲۰ سال پیش از پاندمی ویروس کرونا – آغاز به کار کرده است.

سایر خدمات مرکز درمان در منزل (دم) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران عبارتند از: اعزام پزشک عمومی و متخصص، خدمات پرستاری، نوار قلب، اکو کاردیو گرافی قلب، خدمات پانسمان زخم های فشاری و دیابتی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، ماساژدرمانی، فروش و اجاره تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، رادیولوژی دیجیتال و سونوگرافی، طب سنتی و مکمل، شنوایی سنجی، نصب سمعک در منزل، انجام آزمایشات و نمونه گیری خون و ادرار، فتوتراپی (درمان زردی نوزادان)، چکاپ کامل و دوره ای (فردی و گروهی) و مراقبت از سالمند و کودک.