توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران؛

وبینار «اهمیت حفاظت و بکارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی به عنوان ثروت ملی» برگزار شد

وبینار «اهمیت حفاظت و بکارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی به عنوان ثروت ملی» به مناسبت گرامیداشت روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ با حضور متخصصان و فعلان حوزه زیستی توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی برگزار شد.
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۵ کد : ۲۹۶۴۲ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی؛ در این وبینار ابتدا دکتر رضا آذربایجانی معاون علمی و فنی مرکز به اهمیت و نقش ذخایر ژنتیکی و زیستی در امنیت غذایی، امنیت سلامت و امنیت اقتصادی، تنوع زیستی و ژنتیکی و اهمیت آنها در بقای انسان وضعیت تنوع ژنتیکی کشور پرداخت.
وبینار «اهمیت حفاظت و بکارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی به عنوان ثروت ملی» برگزار شد

در ادامه موضوعاتی چون استفاده از منابع زیستی مانند رده های سلولی و میکروارگانیسم ها در تولید زیست داروها ، واکسن و فرورده های بیولوژیک، صنایع غذایی و لبنی، آنزیم ها و داروهای نوترکیب؛ بهره گیری از ذخایر گیاهی در چرخه تولید و امنیت غذایی و همچنین استفاده از فناوری های نوین زیستی در حفاظت و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی و زیستی توسط مدیران بانک های زیستی مرکز  ارایه شد.

گفتنی است، هدف از برگزاری این وبینار فرهنگ سازی و  آشنایی بیشتر با ذخایر ژنتیکی و زیستی  کشور به عنوان میراث ملی و همچنین اهمیت و نحوه حفاظت و بهره برداری از این ذخایر در جهت توسعه بیوتکنولوژی کشور، اشتغال زایی، ایجاد زمینه های کسب و کار و زمینه های پرکاربرد  بود.