استفاده از توان فنی مهندسی جهاددانشگاهی در تامین سامانه جمع آوری خودکار کرایه در ایستگاه‌های مترو

با استفاده از توان فنی مهندسی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی، سامانه جمع آوری خودکار کرایه در دو ایستگاه شهید ستاری و یادگار امام(ره) در خط شش متروی تهران به بهره برداری رسید.
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۴ کد : ۲۹۱۱۱ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی، در مراسمی با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور، دکتر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه‌وبودجه، دکتر پیروز حناچی شهردار تهران، روز (۲۳ اسفند) سامانه جمع آوری خودکار کرایه در دو ایستگاه شهید ستاری و یادگار امام(ره) در خط شش متروی تهران به بهره برداری رسید.
استفاده از توان فنی مهندسی جهاددانشگاهی در تامین سامانه جمع آوری خودکار کرایه در ایستگاه‌های مترو

سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در مناقصه تامین، طراحی و نصب سامانه جمع آوری خودکار کرایه (AFC) برای کلیه ایستگاه‌های خط 6 برنده شد و استفاده از توان فنی مهندسی این سازمان در طراحی ،ساخت و تامین گیت های تردد و تجهیزات جانبی مربوطه نظیر زیرساخت های شبکه و تجهیزات برقی و کامپیوتری  سامانه AFC برگ زرین دیگری به خدمات نهاد  جهاددانشگاهی افزوده است.

به گفته مهندس حمید صباحی معاون پژوهشی پژوهشکده ICT و نماینده جهاددانشگاهی در پروژه سامانه  AFC خط 6 متروی تهران مجموعا تعداد 27 ایستگاه در خط 6 متروی تهران بعنوان طولانی ترین خط متروی درون شهری کشور مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت و تعداد 480 دستگاه گیت تردد جهت پذیرش بلیط و جمع آوری خودکار کرایه توسط جهاددانشگاهی تولید و در ایستگاه‌های مذکور نصب خواهد شد.

تاکنون تعداد 147 دستگاه گیت تردد توسط جهاد تحویل خط 6 متروی تهران گردیده و با افتتاح دو ایستگاه اخیر ، مجموعا تعداد 7 ایستگاه در خط شش متروی تهران به بهره برداری رسیده و تجهیز سایر ایستگاه‌ها نیز به تدریج در حال انجام و رایزنی برای تامین تجهیزات سامانه AFC سایر خطوط مترو در تهران و سایر مراکز استان از سوی جهاد در دستور کار است .
مهندس مانی ملک مدیر مرکز خدمات تخصصی ساخت و تولید جهاددانشگاهی خواجه نصیر گفت: سابقه فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه طراحی و تولید گیت‌های تردد به سالهای میانی دهه 80 میرسد و این نهاد طی 15 سال فعالیت موفق به طراحی، تولید و بومی سازی حدود 14 مدل انواع گیت گردیده است که علاوه بر مترو در اماکن دیگری نظیر فرودگاه‌ها، کارخانجات، سازمان‌ها و سایر مکان‌های پر تردد به کار گرفته می‌شوند.

مهندس ملک در ادامه افزود: رعایت استانداردهای روز و کیفیت بالا در طراحی به همراه پاسخگویی و خدمات پس از فروش مناسب و سریع باعث شده است محصولات کنترل تردد جهاددانشگاهی  عنوان پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین این محصولات در میان استفاده کنندگان را پیدا کند.
گفتنی است، علاقه مندان می توانند برای آشنایی با سایر محصولات سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به وب سایت سازمان به نشانی www.jdnasir.ac.ir مراجعه کنند.