توسط شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی صورت گرفت؛

ساخت تجهیزات و تکنولوژی های نور و روشنایی باند فرود هواپیماها در فرودگاه ها

مهندسان و متخصصان شرکت دانش بنیان تولید ملزومات برق با نام اختصاری TMB در استان البرز موفق شدند دانش بومی روشنایی ال ئی دی (LED) و تجهیزات و تکنولوژی های مختلف و متنوع نور و روشنایی باند فرود هواپیماها در فرودگاه ها را طراحی نموده و بسازند.
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۳ کد : ۲۸۹۴۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز وابسته به جهاددانشگاهی، مهندس امیر رضا برکتین با اشاره به این‌که وزارت راه و بخش های مختلف هواپیمایی کشورمان در زمینه تجهیزات فرودگاهی همواره وارد کننده تجهیزات از خارج بودند، تلاش کردیم از توان متخصصان و نیروی توانمند داخلی برای ساخت تجهیزات و رفع نیازهای مهم صنعت و استراتژیک هوایی قدم هایی را برداریم.
ساخت تجهیزات و تکنولوژی های نور و روشنایی باند فرود هواپیماها در فرودگاه ها

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید ملزومات برق TMB مستقر در پارک علم و فناوری البرز  با اشاره به اهمیت فرود هواپیماها به شکل ایمن در فرودگاه ها بیان کرد: برای فرود ایمن هواپیما  دو نکته حایز اهمیت است یکی مربوط به سیگنال های بصری و دیگری مربوط به امواج است.
وی درباره این پروژه مهم صنعت هوایی که توسط متخصصان داخلی ساخته شده خاطرنشان کرد: اهمیت این پروژه به قدری مهم است که مورد توجه شرکت های هوانوردی و هوایی منطقه و جهان قرار گرفته و ایران به عنوان سومین کشور بعد از دو کشور غربی به این تکنولوژی دست یافته است.
مهندس برکتین با اشاره به این‌که با سالها تلاش در امر تحقیق وتوسعه در زمینه طراحی نورپردازی و سیگنال های نوری توانستیم طرحی ملی را برای کشور رقم بزنیم بیان کرد: خوشبختانه با تلاش همه همکاران موفق شدیم این پروژه را در ششمین دوره نمایشگاه بین المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته تهران که از از تاریخ ۱۳ الی ۱۶اسفند در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد به نمایش بگذاریم که مورد بازدید بسیاری از مدیران، صنعتگران کشور از جمله دکتر پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری  معاونت علمی و  مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز قرار گرفت. 
وی با اشاره به این‌که دانش نوین و ایجاد فناوری های لازم را در این زمینه به دست آوردیم اظهار داشت: نور باند فرودگاه ها 33 سرفصل دارد که گام به گام در این زمینه جلو رفتیم و توانستیم
 32 سرفصل را با موفقیت به انجام برسانیم و در منطقه و جهان نام ایران عزیز را در این حوزه مهم مطرح کنیم.
وی با اشاره به این‌که ابتکارات و اختراعات و یافته های این پروژه ها بسیار مهم هستند خاطرنشان کرد: در مراحل مختلف به دنبال پتنت کردن و ثبت آن ها در داخل و خارج از کشور هستم.
گفتنی است؛ پارک علم و فناوری البرزجهاددانشگاهی به مکان امن و قابل اعتمادی برای هم افزایی، همکاری و فعالیت مراکز تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ صنعتی، فناور و دانش بنیان در آمده و از ایده های همکاری در بخش های مختلف استقبال می کند.