رییس جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد:

آغاز به کار پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری در استان اردبیل از اوایل سال آینده

رییس جهاددانشگاهی اردبیل از آغاز به کار پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری از اوایل سال آینده در استان خبر داد.
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۸۸۲۰ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، مهران اوچی اردبیلی با اعلام این خبر در حاشیه بازدید از آخرین مراحل تست تجهیزات این واحد تولیدی در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی افزود: در تلاش هستیم با انتقال این تجهیزات تا پایان سالجاری، مقدمات لازم را برای آغاز به کار این واحد در اوایل سال آینده فراهم کنیم.
آغاز به کار پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری در استان اردبیل از اوایل سال آینده

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی در راستای رشد و توسعه استان گام برمی‌دارد، اضافه کرد: نشاسته حفاری یک محصول استراتژیک مورد نیاز کشور در صنعت نفت و صددرصد وارداتی است که راه‌اندازی این واحد می‌تواند نیاز کشور به این محصول را تامین و به اقتصاد کشور و استان کمک ‌کند.

رییس جهاددانشگاهی اردبیل، ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری در استان را از برنامه‌های فناورانه جهاددانشگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: با حمایت دفتر مرکزی جهاد‌دانشگاهی و استانداری اردبیل و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فنی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی راه‌اندازی این واحد در حال اجرا است.

اوچی اردبیلی ضمن قدردانی از حمایت و پیگیری رییس جهادانشگاهی ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار اردبیل برای تسریع راه‌اندازی این واحد اظهار کرد: راه‌اندازی پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته صنعتی، ارزش افزوده‌ بالا و اشتغال‌زایی در استان را در فاز اول به دنبال خواهد داشت.

در جریان این بازدید رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی دیدار کرد و تسریع در اتمام مرحله تست تجهیزات و انتقال به استان را خواستار شد.