به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، ابوذر پور مدنی معاون پژوهشی این واحد گفت: پروژه «شناسایی رزین‌های پلیمری با قابلیت کاربرد ویژه در کامپوزیت‌های پلیمری» با هدف شناسایی و تعیین مشخصات تعدادی از ترکیبات رزین پلیمری مورد درخواست کارفرما با مصار

پروژه «شناسایی رزین‌های پلیمری با قابلیت کاربرد ویژه در کامپوزیت‌های پلیمری» انجام شد

پروژه «شناسایی رزین‌های پلیمری با قابلیت کاربرد ویژه در کامپوزیت‌های پلیمری» توسط گروه توسعه و فراورش مواد پلیمری معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان انجام و تحویل کارفرما شد.
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۴ کد : ۲۸۴۲۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، ابوذر پور مدنی معاون پژوهشی این واحد گفت: پروژه «شناسایی رزین‌های پلیمری با قابلیت کاربرد ویژه در کامپوزیت‌های پلیمری» با هدف شناسایی و تعیین مشخصات تعدادی از ترکیبات رزین پلیمری مورد درخواست کارفرما با مصارف خاص صنعتی، توسط گروه توسعه و فراورش مواد پلیمری، انجام شد.
پروژه «شناسایی رزین‌های پلیمری با قابلیت کاربرد ویژه در کامپوزیت‌های پلیمری» انجام شد

ابوذر پورمدنی افزود: در این پروژه ابتدا روش‌های شناسایی مواد و جداسازی اجزای ترکیبات مورد نظر بررسی و روش‌های اجرایی مناسب برای هر ماده شناسایی و انتخاب شد. در فاز دوم این پروژه آزمون‌ها و آنالیزهای شناسایی براساس روش‌های انتخابی بر روی مواد مورد نظر انجام و پس از تحلیل و بررسی نتایج، شناسایی اولیه انجام گرفت. در ترکیباتی که شامل دو یا چند ماده مختلف بودند جداسازی نیز انجام گرفت و مواد ساختاری تشکیل دهنده اجزاء به همراه غلظت هر ترکیب با تقریب نسبتا بالایی شناسایی شد.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر به دلیل قرارگرفتن کشور در شرایط تحریم، بسیاری از صنایع کشور در زمینه تامین مواد شیمیایی و پلیمری مورد نیاز خود با مشکلات متعددی روبه‌رو شده‌اند که این موضوع سبب شده است بسیاری از این صنایع به فکر استفاده از مواد جایگزین و یا بررسی امکان تولید و تامین این مواد در داخل کشور با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی مختلف باشند. این پروژه در حقیقت با هدف تامین تعدادی از مواد و ترکیبات پلیمری مورد نیاز کارفرما انجام شد که ضمن ارایه پیشنهاد استفاده از مواد جایگزین، راهکارهایی به منظور تولید این مواد در آینده  به کارفرما ارایه شد.

صاحبان صنایع می توانند بمنظورکسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن 33912802-031 تماس بگیرند.