کلنگ زنی مجتمع گلخانه‌ای و فراوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گلستان

مراسم کلنگ زنی مجتمع گلخانه‌ای و فراوری گیاهان دارویی دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان گلستان با حضور آریان پور نماینده مردم شرق استان در مجلس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، سرپرست جهاد دانشگاهی استان، فرماندار و جمعی از مدیران کل استان و مس
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۰ کد : ۲۷۷۰۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در این مراسم گفت: گیاهان دارویی با ارزشی در پارک ملی گلستان رشد می‌کند و همه ساله مردم زیادی این گیاهان را برداشت می‌کنند. ایجاد دهکده گیاهان دارویی باعث ترویج کشت و ترویج گیاهان دارویی بین کشاورزان این منطقه می‌شود.
کلنگ زنی مجتمع گلخانه‌ای و فراوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گلستان

ابراهیم کریمی بیان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی می‌تواند در اشتغال استان و مسائل مربوط به حوزه پزشکی و طب سنتی مؤثر باشد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد دهکده گیاهان دارویی در گالیکش به‌عنوان یک مرکز پایلوت کشت گیاهان دارویی، در توسعه گردشگری این منطقه نیز اثرگذار خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: اگر تولیدات این دهکده قابل‌توجه باشد می‌توان صادرات این محصولات با برند استان را نیز در دستور کار قرار داد.
سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان نیز در این مراسم گفت: از ابتدا ایجاد دهکده گیاهان دارویی در سه فاز مزرعه نمایشی، سوله فراری و مجتمع گلخانه‌ای دنبال شد و امروز کلنگ زنی سوله فراوری و گلخانه را داریم.
سیدعزیز موسوی بیان کرد: سوله فراوری با زیربنای حدود ۶۰۰ مترمربع و مجتمع گلخانه با مساحت کلی ۳۰۰۰ مترمربع ایجاد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با افتتاح دهکده گیاهان دارویی، کشاورزان منطقه می‌توانند محصولات خود را به این مرکز تحویل دهند تا بعد از فراوری و بسته‌بندی، فرآورده‌های گیاهان دارویی با برند استان گلستان، به مناطق دیگر صادر شود.