رییس پژوهشگاه رویان:

دکتر کاظمی آشتیانی تراز کار رویان بوده و هست/ دعای خیر ۳۰ هزار زوج نابارور برای آن مرحوم

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه دکتر کاظمی آشتیانی تراز کار رویان بود و بعد از ۱۵ سال، هنوز هم هست گفت: نزدیک به ۳۰ هزار زوج نابارور با خدمات این مرکز صاحب فرزند شده‌اند و دعای خیر آنها، صدقه جاریه‌ای برای ایشان است.
۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۷ کد : ۲۶۶۵۷ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر عبدالحسین شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان روز ۱۴ دی‌ماه در نشست مجازی «جهاد علمی به سبک دکتر کاظمی آشتیانی» که به مناسبت پانزدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی برگزار شد، گفت: گفت: سالگرد شهادت سردار سلیمانی و پانزدهمین سالگرد درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی مصادف با ایام فاطمیه است و امیدوارم این مردان میدان میهمان سفره حضرت زهرا (س) باشند.
دکتر کاظمی آشتیانی تراز کار رویان بوده و هست/ دعای خیر ۳۰ هزار زوج نابارور برای آن مرحوم

رییس پژوهشگاه رویان افزود: دکتر کاظمی آشتیانی، معمار و مؤسس رویان  یکی از پیشکسوتان جهاددانشگاهی بود. علت ماندگاری نام و نشان کسانی که در عرصه‌های مختلف زحمت کشیدند، چیست؟ این ماندگاری قطعاً مدیون تلاش‌های جهادگونه این عزیزان در هر عرصه‌ای است؛ کسانی که از خود و خانواده گذشتند و دکتر کاظمی آشتیانی مصداق آن است.

دکتر شاهوردی خاطر نشان کرد: دوراندیشی‌های دکتر کاظمی آشتیانی، تلاش برای پرآوازه کردن نام ایران در عرصه‌های بین‌المللی، از کمترین امکانات، بیشترین بهره را بردن، و تیم‌سازی از جمله هنرهای ایشان بود. دکتر کاظمی آشتیانی تراز کار رویان بود و بعد از 15 سال، هنوز هم هست. نزدیک به 30 هزار زوج نابارور با خدمات این مرکز صاحب فرزند شده‌اند و دعای خیر آنها، صدقه جاریه‌ای برای ایشان است.

وی افزود: تا زمانی که این کُنام و محیط، بوی دکتر کاظمی آشتیانی را می‌دهد، خیرات و برکات آن برای ایشان و ما ذخیره می‌شود. تمام همکاران در پژوهشگاه رویان، برنامه‌های خود را با منش دکتر کاظمی آشتیانی تراز و تلاش می‌کنند کار  را در همان سطح انجام دهند.

دکتر شاهوردی خاطر نشان کرد: خداوند نیز لطف و نگاه خاصی به رویان و همکاران این مجموعه داشته و کارها را مؤثرتر و بابرکت‌تر کرده است. این لطف خداوند که بسیاری از مشکلات حل‌شده و به جمعی همدل کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: اما چه‌کاری انجام دهیم تا این کُنام و فضا را با همان انرژی حفظ کنیم؟ باید اوصاف دکتر کاظمی آشتیانی که خود را مزین به اوصاف ائمه اطهار (ع) کرده بود را سرلوحه خود قرار دهیم. شکرگذار خداوند باشیم به خاطر اینکه زمینه برای کاهش آلام و دردهای مردم را برای ما فراهم کرده است. تا زمانی که شکرگذار باشیم، این لطف خداوند استمرار پیدا می‌کند.

دکتر شاهوردی افزود: باکارهایی که در تراز کارهای دکتر کاظمی آشتیانی و همت ایشان بود، مطمئناً لطف خداوند استمرار یافته و پژوهشگاه رویان می‌تواند آبروی جهاددانشگاهی، نظام و کشور باشد.

دکتر کاظمی آشتیانی، جهادگری بی‌تکلف و نمونه بارز یک قهرمان

در ادامه این مراسم، دکتر سید حسن شهرستانی رییس اسبق کتابخانه ملی طی سخنانی گفت: امروز هم‌زمان با بزرگداشت قهرمان ملی عرصه مقاومت، سردار شهید سلیمانی، پانزدهمین سالگرد قهرمانی در عرصه جهاد علمی را برگزار می‌کنیم. دکتر کاظمی آشتیانی، نمونه انسان تراز فرهنگ ایران و انقلاب اسلامی است. در این فرهنگ جامع ایران و اسلام، انسان جامع در اوج سادگی، صمیمیت و فروتنی، نه در جهان بلکه برجهان ایستاده است.

ریس سابق کتابخانه ملی افزود: ما کارگر هستی نیستیم، بلکه کارفرمای هستی هستیم و در چنین جایگاهی، قهرمانان جوان و پرشور کشور مانند دکتر کاظمی آشتیانی با پشتوانه تربیت اصیل اسلامی، خردمندی، هوشیاری وایمانی سرشاری که در وجودشان نهادینه‌شده است، به جامعه و کشور خدمت می‌کنند.

دکتر شهرستانی خاطر نشان کرد: خردمندی، دانش، تلاش و کوشش بدون چاشنی ذوق و عشق راه به‌جایی نمی‌برد. آنچه به ما باور می‌دهد، عشق است و دکتر کاظمی آشتیانی سرشار از این عشق بود. عشق در فرهنگ ما شکوفا و فعال است، نه افسرده و منفعل. راه عشق راه پرمخاطره و سختی است؛ هرچه آرمان‌ها و اهداف بالاتر باشد، راه سخت‌تر است، اما در نهایت، شکوفایی و سرسبزی است. سختی‌ها نباید عامل توقف ما باشند.

وی افزود: لغت قهرمان در فرهنگ ما انحصاری نیست. در هر حوزه‌ای می‌توانیم الگو و قهرمان داشته باشیم و این جهادگر بی‌تکلف، نمونه بارز یک قهرمان است. جوانی مثل دکتر کاظمی آشتیانی باایمان و عشقی که داشت، در حوزه کاری خود طوفانی به پا کرد.

دکتر شهرستانی تأکید کرد: دکتر کاظمی آشتیانی محصول این فرهنگ غنی هزاران ساله ایرانی اسلامی است؛ نمونه خوب، بی‌ریا، بی‌تکلف و دوست‌داشتنی و امیدوارم چنین شخصیت‌هایی در کشور تکثیر شوند و رویان همچنان که نام لطیف و زیبایی دارد، همچنان به رویش خود ادامه داده و جای خالی دکتر کاظمی آشتیانی را با دست‌پروده‌های ایشان پر کند.

گفتنی است، تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی محمدتقی نوران و حاج مهدی قره‌شیخ‌لو به همراه مرثیه‌خوانی ایام فاطمیه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.