در مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهور؛

جایزه پروانه فرزانه در حوزه زیست پزشکی به دکتر الهه الهی اعطا شد

با حضور معاون اول رییس جمهور در مراسمی با همکاری جهاددانشگاهی برای اولین‌بار جایزه ای تحت عنوان دکتر پروانه فرزانه در حوزه زیست پزشکی به دکتر الهه الهی استاد دانشگاه تهران اعطا شد.
۰۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۶ کد : ۲۶۲۸۹ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سومین جشنواره زن و علم امروز( ۶ دی ماه ) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این مراسم امسال برای اولین بار جایزه ای تحت عنوان دکتر پروانه فرزانه با همکاری جهاددانشگاهی به یکی از برگزیدگان دانشگاهی اعطا شد.
جایزه پروانه فرزانه در حوزه زیست پزشکی به دکتر الهه الهی اعطا شد

دکتر پروانه فرزانه که چندی پیش مرحوم شد، دانشمندی خستگی ناپذیر بود که با همتی والا بانک سلول های جانوری و انسانی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی را با بیش از هزارو چهارصد ردۀ سلولی تاسیس نمود.

 اکنون این بانک، مجموعه‌ای از توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزۀ علوم سلولی، زیست‌فناوری و پزشکی برای تأمین نیاز مراکز علمی، دانشگاهی، صنعتی و کمک به حفظ گونه های کمیاب کشور فراهم آورده است.

امسال برای اولین بار جایزه ای به نام وی در نظر گرفته شد که این جایزه بر مبنای یک دستاورد برجسته نظری یا کاربردی در حوزه زیست پزشکی و به بانوان اهدا می‌شود.

مجموعه فعالیت‌های علمی اثر کلی یک فرد در حوزه های علم و فناوری در گام بعدی مورد توجه داوران قرار می‌گیرد.

گفتنی است که در مراسم امروز جایزه پروانه فرزانه در حوزه زیست پزشکی به دکتر الهه الهی استاد دانشگاه تهران اعطا شد.